InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Plattekaaspudding, appelvla en fruitpudding

Plattekaaspudding, appelvla en fruitpudding

Plattekaaspudding, appelvla en fruitpudding Plattekaaspudding, appelvla en fruitpudding. Eén ding hebben ze gemeen: het zijn nagerechten om je vingers van af te likken. Lekker zoet, met veel fruit en eenvoudig om te maken. Plattekaaspudding is een fris en heerlijk nagerecht om in de zomer klaar te maken. De appelvla en fruitpudding gaan in de oven en smaken een gans jaar door. Bovendien zijn kinderen erop verlekkerd en helpen ze er graag aan mee. Een goed idee voor een kinderfeestje!

Plattekaaspudding

Ingrediënten:

  • 1 ei
  • 1 blikje Nestléroom
  • 1 pakje vanillesuiker
  • 150g bloemsuiker
  • 400g roomplattekaas
  • 1 blikje fruit naar keuze

Bereiding

Klop het ei los en voeg de room toe. Meng er de vanillesuiker en de bloemsuiker onder. Schep het mengsel onder de roomplattekaas. Giet het sap van het fruit uit blik erbij en voeg het gesneden fruit toe. Roer alles goed onder elkaar en bewaar in de frigo. Je kan eventueel nog extra vers fruit toevoegen.

Fruitpudding

Ingrediënten:

  • 1 blikje fruit
  • Vers fruit naar keuze
  • 2 eieren
  • Vanillepudding

Bereiding

Maak eerst de vanillepudding klaar volgens de instructies op de verpakking. Doe het fruit uit blik, samen met het sap, in een kom en snij er het vers fruit onder. Splits de eieren en doe de dooiers bij reeds klaargemaakte pudding. Roer goed onder. Klop de eiwitten stijf en hou ze even apart. Neem een vuurvaste ovenschotel en schep er het fruitmengsel in. Giet er de warme pudding overheen. Als laatste doe je er de stijfgeklopte eiwitten op. Zet alles in een matig warme oven op 160°C tot het eiwit mooi bruin kleurt. Je kan het gerecht afwerken door er wat amandelschilfers ter versiering op te strooien.

Appelvla

Ingrediënten:

  • 2 eieren
  • 1 koffielepel zoetstof
  • ½ l afgeroomde melk
  • 100g maïsmeel
  • 4 appels

Bereiding

Klop de eieren los en verwerk er de zoetstof onder. Voeg geleidelijk de melk toe. Meng het maïsmeel met enkele eetlepels koud water en giet het mengsel onder de melkbereiding. Laat het geheel indikken op een zacht vuur. Schil ondertussen de appels, snij ze in kleine stukjes en voeg ze bij het deeg. Giet de bereiding in een diepe ovenschotel en bak gedurende 40 min. in een matige oven op 180°C. Laat afkoelen.

Smakelijk!

Lees verder

© 2012 - 2019 Wapiti, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Plattekaaspudding, appelvla en fruitpudding"

Infoteur: Wapiti
Laatste update: 26-02-2012
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!