InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Chocoladebananen

Chocoladebananen

Een lekker stukje bevroren banaan met een jasje van knapperige chocola. Makkelijk te maken en erg leuk voor de kinderen! Je kan er alle soorten chocola voor gebruiken.

Ingrediënten

  • 4 kleine, stevige rijpe bananen
  • 175 gram chocolade in stukjes (melk, wit of puur)
  • 6 eetlepels slagroom
  • 4 eetlepels sinaasappelsap

Bereiding

Leg de ongepelde bananen circa 2 uur in de vriezer. Doe de chocola, slagroom en sinaasappelsap in een pannetje en verwarm deze. Roer af en toe door het mengsel en zorg dat de chocola smelt zodat er een glad mengsel ontstaat. Doe het mengsel in een koude kom en laat het afkoelen. Zorg dat het niet te koud wordt, anders lukt het niet om de bananen goed te bedekken.

Haal de bananen uit de vriezer er pel ze. Leg ze voorzichtig één voor één in het mengsel. Als ze mooi bedekt zijn met een laagje chocola, haal je ze eruit met behulp van één of twee satéprikkers. Laat ze even uitlekken boven de kom, zodat je niet knoeit. Leg ze daarna op vetvrij papier en laat de chocola hard worden. Je kunt de bananen daarna in stukjes snijden zo groot als je zelf wilt, leg ze dan in de vriezer tot je ze serveert.

Variaties

Chocoladebananen met hagelslag

Strooi hagelslag over de bananen als je ze net uit de chocola hebt gehaald. Je kan dit eventueel ook met vlokken doen of andere decoratie.

Chocoladebananen met nootjes

Je kunt hiervoor allerlei soorten nootjes gebruiken, net wat je zelf lekker vindt. Bestrooi ze bijvoorbeeld met fijngehakte, geroosterde noten.

Marshmellowbananen

Hierbij gebruik je geen chocola, maar gesmolten marshmellow. De bevroren gepelde bananen snijd je in stukjes, zo groot als je zelf wilt. Prik in elk stuk een satéprikkertje. Laat heel langzaam 175 gram marshmellows smelten, dit kun je het beste in de magnetron doen. Doop daarna de bananen in de gesmolten marshmellow.

Krokante chocoladebananen

Strooi gehakte cornflakes of geroosterd broodkruim over de bananen als je ze net uit de chocola haalt.

Lees verder

© 2012 - 2019 Ghostattack, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Chocolade mislukkingen zijn niet meer nodig!Chocolade mislukkingen zijn niet meer nodig!U kent het wel. U krijgt visite en nu wilt u graag een lekkere taart bereiden. Nou maakt u graag taarten met chocola, ma…
Antioxidanten en pure chocola, hoe gezond is het?Chocola is goed voor je en chocolade is het nieuwe superfruit. We kennen die kreten allemaal wel, maar hoe waar is het d…
Toetjes met fruitToetjes met fruitDe zomer is bij uitstek een periode om de maaltijd met een fris en gezond toetje af te sluiten. Wat beter dan het toetje…
Fruitblokjes en fruitlolly'sFruitblokjes en fruitlolly'sFruitblokjes en fruitlolly's zijn heerlijk in de zomer. Ze zijn makkelijk te maken en er zitten weinig suiker en kleurst…
Bronnen en referenties
  • 500 ijsrecepten

Reageer op het artikel "Chocoladebananen"

Infoteur: Ghostattack
Gepubliceerd: 11-02-2012
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Desserts
Schrijf mee!