InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Toetjes met fruit

Toetjes met fruit

Toetjes met fruit De zomer is bij uitstek een periode om de maaltijd met een fris en gezond toetje af te sluiten. Wat beter dan het toetje met fruit en denk hierbij ook aan de 2 stuks fruit die per dag genuttigd moet worden. Combineer het met het magere kwark of neem ijs, maar dan wel lightijs. Als je chocolade neemt, neem dan altijd puur. Combineer lekker met de verschillende fruitsoorten.

Chocolade met fruit

Ingrediënten

  • 1 reep pure chocolade
  • 1 doosje aardbeien
  • 2 rode appels
  • 2 kleine groene bananen
  • 3 mandarijnen
  • zonnebloemolie

Bereiding

Doe een scheutje olie in een pannetje en laat het heet worden, voeg daarna de chocolade (klein gemaakt) bij. Snijd de appels, bananen, mandarijnen en de aardbeien in stukjes. Als de chocola heet en gesmolten is, dan het fruit op schaaltjes leggen en dan wat chocolade over het fruit gieten.

Kwark met fruit

Ingrediënten

  • grote bak magere kwark
  • 1 doosje aardbeien
  • 3 groene appels
  • 3 kleine groene bananen
  • 6 mandarijnen
  • 3 kiwi’s
  • suiker
  • 1 ananas
  • amandelen

Bereiding

Kant-en-klaar kwark is er genoeg te krijgen, maar kwark zelf combineren met vers fruit en een eigen gemaakt sausje is zeker zo lekker.
Zet 3 bolletjes magere kwark op een bord en maak het fruit schoon en leg van ieder fruit enkele stukje bij de magere kwark. Maak een sausje van wat gepureerde aardbeien met een klein beetje suiker en giet dit over de kwark en het fruit. Strooi er om het af te maken wat kleingemaakte amandelen overheen.

IJs met fruit

Ingrediënten

  • klein bakje vanilleroomijs light
  • fles vers sinaasappelsap gecombineerd met bijv. kiwi
  • 2 bananen
  • 1 bakje bessen
  • poedersuiker

Bereiding

Pak flinke ijscoupes en doe onderin de verse schoongemaakt bessen en leg er daarna wat schijfjes banaan op. Voeg in iedere coupe 1 bolletje vanilleijs toe en giet er wat vers sinaasappelsap overheen. Leg er als laatste nog wat besjes op en strooi er wat poedersuiker overheen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Toetjes met fruit"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 17-06-2009
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Zoetigheid
Schrijf mee!