InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Pasta recepten - Makkelijk en snel te bereiden

Pasta recepten - Makkelijk en snel te bereiden

Pasta recepten - Makkelijk en snel te bereiden Pasta recepten zijn vrij simpel om te koken. De pasta moet alleen in kokend water worden geplaatst en kan worden bereid in 10 tot 15 minuten, afhankelijk van het soort pasta natuurlijk. En terwijl de pasta kookt kunt u uw gewenste saus bereiden. Het kan zijn op basis van tomaten, pesto of room. U kunt een pasta maaltijd in een flits klaar hebben, mits u weet wat u doet.

Goed opletten

Voor degenen met ervaring in de keuken, is dit soort maaltijd makkelijk te maken. Maar voor de nieuwelingen kunnen pasta gerechten een beetje ontmoedigend of lastig zijn. U moet oppassen bij het koken van pasta. Pasta kookt over het algemeen vrij snel, u moet dus goed opletten. Nu en dan moet het worden getest om te zien of het gaar is geworden.

Tips voor het bereiden van pasta

Vermijd het plaatsen van de pasta als het water nog niet kookt. Dit zal helpen voorkomen dat de pasta papperig, zacht en kleverig wordt. Laat het water te allen tijde blijven koken. U kunt helpen om de pasta steviger te maken door zout toe te voegen aan het kokende water. Nadat de pasta in de pan is geplaatst hoeft de pan niet bedekt te worden. Als de pasta klaar is, neem het uit het kokende water. De pasta zal verder koken als u het daar laat liggen. Daarmee is de ene helft van de pasta maaltijd klaar. De andere helft is de saus.

Pestosaus

Een goed aspect van pasta is dat er meerdere keuzemogelijkheden zijn voor sauzen. Door de grote variëteit is het soms zelfs moeilijk om te kiezen. Als u een pasta persoon bent, is het goed om een paar sauzen in de koelkast te bewaren. Als u pesto heeft kunt u dat als saus voor de pasta gebruiken. Voeg extra knoflook, champignon of zelfs Italiaanse worst worst toe en beleg het met kaas en u kunt een goede maaltijd hebben.

Tomatensaus

Flessen en blikjes met zongedroogde tomaten gaan goed met pasta. Probeer altijd om enkele zongedroogde tomaten klaar te hebben, want u kunt het gewoon gieten over de pasta en voila! Een pasta gerecht op basis van tomaat zonder de traditionele tomatensaus. Top het met geraspte kaas en samen met brood hebt u een bevredigend maaltijd klaar in een mum van tijd.

Roomsaus

Als u een op room gebaseerde saus wenst, kunt u wat in plakjes gesneden olijven, room, oregano en geraspte kaas bereiden. Meng de room, olijven en oregano met uw pasta en werk het af met geraspte kaas bovenop. Een eenvoudige pasta maaltijd op basis van room.

Olijfsaus

Olijfolie is ook een goede saus voor pasta en is ook heel gemakkelijk te bereiden. U kunt olijfolie mengen met schaaldieren uit blik of plakjes vlees of worst om een saus voor de pasta te maken. U kunt basilicum toevoegen voor de smaak en niet te vergeten de geraspte kaas. Als u wilt experimenteren, kunt u vlees of vis uit blik toevoegen. Pittige pasta is misschien niet voor iedereen, maar het is wel een goede schotel.

Makkelijk en lekker

Pasta recepten worden wereldwijd beschouwd als snelle en simpele recepten. In 15 tot 20 minuten heeft u een stevige pasta maaltijd klaar. Met een tomaten-, room- of olijfsaus is het een snelle maaltijd waarvan u echt kunt genieten.
© 2012 - 2019 Hyperinfoteur, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Pasta recepten - Makkelijk en snel te bereiden"

Infoteur: Hyperinfoteur
Gepubliceerd: 12-03-2012
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!