InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Recept: Pasta met vis

Recept: Pasta met vis

Recept: Pasta met vis We zijn allemaal wel een beetje bekend met de Italiaanse keuken. Er kan ontzettend veel worden gemaakt met pasta. Kook bijvoorbeeld de pasta met vis. Een combinatie die heel goed samen kan. Maak pasta met tonijn, zalm of garnalen en ontdek hoe je heerlijke gerechten kunt maken die bij iedereen in de smaak zal vallen. Smakelijk eten!

Italiaanse keuken

Bij de Italiaanse keuken denken we eigenlijk meteen al aan pasta. Logisch, want uit Italië komen een hoop geweldige pastagerechten. Wanneer je naar de kust in Italië gaat, dan kun je geweldige pasta met verse vis eten. Maar daar hoef je niet perse voor naar Italië. Maak zelf dit soort heerlijke gerechten waar vis in zit.

Pasta met tonijn

Algemeen

  • Aantal personen: 4
  • Voorbereiding: 15 minuten
  • Kooktijd: 15 minuten

Benodigdheden

  • 350 gram pasta
  • 3 eetlepels olie
  • 1 knoflookteen
  • 65 gram tonijn op olie
  • 3 eetlepels tomatenpuree
  • 1 eetlepel peterselie
  • Zout en peper naar smaak

Bereiding

Verwarm de olie met de teen knoflook gehakt in een wok of pan. Meng daarna de tonijn door de olie. Zorg dat alles zich goed mengt. Ondertussen meng je de tomatenpuree met 1 á 2 eetlepels warm water. Dit mengsel doe je door de tonijn en het geheel laat je zon 15 minuten pruttelen op laag vuur. Kook de pasta en volg de aanwijzingen op het pak van de pasta. Haal de pan met het tonijnmengsel van het vuur, voeg de peterselie, wat zout en peper toe en meng het geheel met de pasta.

Eet smakelijk!

Pasta met zalm

Algemeen

  • Aantal personen: 4
  • Voorbereiding: 5 minuten
  • Kooktijd: 15 minuten

Benodigdheden

  • 275 gram pasta
  • 50 gram boter
  • 100 gram gerookte zalm (fijngehakt)
  • Sap van een halve citroen
  • eetlepels whisky
  • 1 dl slagroom
  • Zout en peper naar smaak

Bereiding

Bak de boter en doe hier de zalm en het citroensap bij. Laat het geheel even goed pruttelen en voeg vervolgens de whisky, slagroom en zout en peper toe. Laat dit mengsel ongeveer vijf minuten pruttelen en roer ondertussen geregeld alles door. Kook de pasta volgens de aanwijzingen op het pak en zorg dat het beetgaar is. Doe de pasta daarna bij de saus en laat het geheel opnieuw doorpruttelen. Roer alles goed en serveer het vervolgens.

Eet smakelijk!

Pasta met garnalen

Algemeen

  • Aantal personen: 4
  • Voorbereiding: 20 minuten
  • Kooktijd: 30 minuten

Benodigdheden

  • 350 gram pasta
  • 150 gram gedopte doperwten
  • 2 eetlepels olijfolie
  • 1 sjalot, fijn
  • 12 rauwe garnalen, gepeld en schoongemaakt
  • 1 dl droge witte wijn
  • 2 eetlepels peterselie
  • Zout en peper naar smaak

Bereiding

Blancheer de erwten voor ongeveer 5 minuten in kokend water met een beetje zout. Verhit daarna een pak of wok met de olie en doe de sjalot erin. Fruit de sjalot en voeg de erwten toe. Bak alles voor ongeveer 10 minuten. Doe daarna de garnalen en de witte wijn erbij. Roer alles door elkaar en laat het voor zon drie minuten.

Ondertussen kook je de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking. Doe een beetje zout in het water van de pasta. Daarna doe je de pasta in de saus en roer je alles goed. Doe het geheel in een schaal en bestrooi het met peter en peterselie.

Eet smakelijk!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Recept: Pasta met vis"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 04-08-2015
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!