InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Pasta in de wok

Pasta in de wok

Pasta in de wok We zien steeds meer gerechten met pasta in de wok. De pasta, welke gewenst is, altijd eerst goed koken (moet beetgaar zijn) en daarna heerlijk verwerken in wokgerechten met groenten, vis of vlees. Alle wokgerechten even met wat olijfolie “opstarten”.

Pasta met sperzieboontjes en zalm

Ingrediënten

  • Pasta
  • Zalm
  • Sperziebonen
  • Strooikaas
  • Peper en zout

Bereiding

Kook de pasta en de sperziebonen, ze moeten beide beetgaar zijn. De zalm kan alvast in de wok garen en deze moet in kleine stukjes verdeeld worden. Als dit gereed is kunnen de sperziebonen en kan de pasta erbij. Goed doorroeren dat het een goed mengsel wordt. Voeg er wat peper en zout naar smaak een toe en vlak voordat het op de borden gaat nog even wat pittige strooikaas er overheen strooien. Licht laten smelten en daarna direct opdienen.

Pasta met kipfilet en spinazie

Ingrediënten

  • Pasta
  • Kipfilet
  • Spinazie
  • Knoflook
  • Sherrytomaatjes
  • Pesto
  • Cottagecheese (Huttenkase)
  • Peper en zout

Bereiding

Kook de spinazie pasta en giet deze beetgaar af. Tegelijkertijd kan de kipfilet in de over garen, zodat deze lekker mals in kleine stukjes te verdelen is.
Voeg nu in de wok de pasta, spinazie en kleingemaakte kipfilet. Voeg er wat pesto bij en wat sherrytomaatjes. Roerbak dit goed en laat de ingrediënten “bewegen” in de wok. Als laatste de Hüttenkäse toevoegen en afmaken met wat peper en zout.

Tricolore pasta met tonijn

Ingrediënten

  • Tricolore pasta
  • Tonijn
  • Sherrytomaatjes
  • Groene olijven
  • Rode ui
  • Strooikaas
  • Peper en zout

Bereiding

Kook de pasta, deze moet beetgaar zijn. In de wok kan de tonijn (een naturel blikje werkt prima) en daarna een kleingemaakte uit toevoegen en goed doorroeren. Als de ui goed is kan de pasta erbij, evenals de olijven (zonder pit) en de sherrytomaatjes. Goed mengen in de wok en warm laten worden. Wat peper en zout naar smaak toevoegen en als het op de borden ligt wat kaas er overheen strooien.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Pasta in de wok"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 09-07-2009
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Gemakkelijke gerechten
Schrijf mee!