InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Makkelijk en snel, studentengerechten met pasta

Makkelijk en snel, studentengerechten met pasta

Makkelijk en snel, studentengerechten met pasta Pasta is niet alleen makkelijk klaar te maken, maar ook nog eens erg lekker en niet duur. Het ideale gerecht voor een student dus. Pasta is pasta, de smaaksensatie zit hem uiteindelijk in de saus. Hier twee lekkere pastagerechten voor als je student bent of als je eens wat minder zin hebt om de hele middag in de keuken te staan.

Koude pastasalade met tonijn

Een ideaal gerecht voor warme dagen of kleine trek.
Voor 2 personen

Op het boodschappenlijstje

  • Pasta: pennen, strikjes, elleboogjes of spaghetti, het maakt niet uit, net wat je lekker vindt. in totaal 200 gram
  • 2 blikjes tonijn op olie
  • Een rode paprika
  • Tomaat
  • Zwarte olijven (zonder pit)
  • Kaas of Feta kaas
  • Zout
  • Olijfolie

Aan de slag

Voorbereiding:
Snijd de paprika, de tomaat en de kaas in kleine stukjes. De olijven kun je in hun geheel toevoegen, maar je kunt ze ook door midden snijden.

De pasta koken:
Zet een pan op het vuur met ruim water erin. Wacht tot het water kookt en voeg de pasta, een snufje zout en een beetje olie toe. De olie zorgt ervoor dat de pasta niet aan elkaar gaat kleven. Laat kort doorkoken en zet het vuur dan laag, wacht tot de pasta zacht is. De precieze tijd die hiervoor nodig is staat bijna altijd aangegeven op de verpakking en het verdient aanbeveling deze te bekijken. Als de pasta gaar is giet je deze af. Voor de pastasalade heb je koude pasta nodig, koel de pasta enkele minuten onder stromend, koud water.

De saus:
Open het blikje tonijn, giet de olie af en maak het tonijnvlees met een vork los, meng de tonijn door de pasta. Voeg de paprika, de tomaat, de olijven en de kaas toe en klaar is je koude pastasalade.

Pasta met witte pesto saus en broccoli

Voor 2 personen

Op het boodschappenlijstje

  • Broccoli, vers of uit de diepvries
  • Kipfilet, 200 gram
  • Crème fraiche, 250 gram
  • Een potje groene pesto

Aan de slag

Voorbereiding:
Snijd de kip in stukken. Meng de crème fraiche met de helft van het potje groene pesto. Als je het lekker vind kun je natuurlijk ook meer pesto gebruiken.

De pasta:
Kook de pasta zoals hierboven uitgelegd, je hoeft de pasta nu na het afgieten niet af te spoelen, omdat we hier wel met warme pasta werken.

De saus:
Terwijl je wacht tot de pasta kookt bak je de kip in een pan. Als de kip gaar is kun je het mengsel van crème fraiche en pesto erbij doen. Voeg als laatste de broccoli toe. Laat het geheel warm worden en roer goed door. Giet de pasta af, schep de saus erover heen en smullen maar.
© 2011 - 2019 Novelty, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Pasta recepten - Makkelijk en snel te bereidenPasta recepten - Makkelijk en snel te bereidenPasta recepten zijn vrij simpel om te koken. De pasta moet alleen in kokend water worden geplaatst en kan worden bereid…
Vegetarische pastaU bent vegetariër en u bent toe aan wat variatie op uw bord. Wat dacht u van een heerlijke pastamaaltijd? Pasta is makke…
Recepten met rivierkreeftjesRecepten met rivierkreeftjesDe laatste jaren doen rivierkreeftjes het goed in de winkels. Logisch, want je kunt rivierkreeftjes met van alles en nog…
Macaroni en pasta, snel en voordelig!Wanneer je weinig tijd hebt maar wel een goede maaltijd op tafel wil zetten is macaroni of pasta een goede optie! Deze v…
Lekker aangeklede pasta receptenLekker aangeklede pasta receptenVeel mensen houden van pasta, maar het kan zwaar eten zijn. Dit heeft met de koolhydraten te maken die het “zwaar” maken…

Reageer op het artikel "Makkelijk en snel, studentengerechten met pasta"

Infoteur: Novelty
Gepubliceerd: 11-08-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!