InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Meer soep recepten

Meer soep recepten

Meer soep recepten Als je denkt dat alles er is, kom je er achter dat er wel weer iets nieuws gecreëerd wordt en zo is dat ook met de soepen. Maar vaak zijn het ook kleine aanpassingen op bestaande recepten. Soms maakt dit het recept wezenlijk anders en soms is het slechts een nuancering. Geef je er ook nog je eigen draai aan en je hebt helemaal een perfect nieuw recept.

Thaise kippensoep

Ingrediënten

  • 400 gram kipfilets
  • 1 liter kippenbouillon
  • 1 eetlepel plantaardige olie
  • 1 teentje knoflook
  • 1 rode ui
  • 1 theelepel geelwortel
  • 1/2 theelepel chilipoeder
  • 50 gram kokoscrème
  • 2 eetlepels gedroogde kokos
  • 3 eetlepels pindakaas
  • 1 eetlepel koriander
  • 1 chilipeper
  • peper en zout

Bereiding

Maak de olie heet in een grote pan en fruit er de knoflook ca. 1 minuut in. Maak de kipfilet klein en voeg deze samen met de specerijen toe en roerbak het geheel zon 4 minuten. Verkruimel nu de kokoscrème in de heet gemaakte kippenbouillon en roer door tot de kokos helemaal is opgelost. Giet dit mengsel over de kip en voeg de pindakaas toe. Leg het deksel op de pan en laat het geheel zeker 15 tot 18 minuten door sudderen. Maak de ui klein en doe deze er samen met de verse koriander door en breng het vervolgens op smaak met zout en peper. Laat ook dit geheel nog enkele minuten door sudderen.
Doe in de tussentijd de gedroogde kokos en de klein gemaakte chilipeper in een klein pannetje en roerbak dit nog zon 3 minuten tot de kokos goudbruin is. Schep nu de soep in mooie wijde soepkommen en garneer de soep met de gebakken kokos en chilipeper.

Pompoensoep

Ingrediënten

  • 1 liter kruidenbouillon
  • 1 kilo pompoen
  • 1 rode ui
  • kerriepoeder
  • bieslook
  • zure room
  • slagroom
  • peper en zout

Bereiding

Laat de bouillon 20 minuten koken, doe er de in stukken gesneden pompoen bij en daarna de rode ui klein gemaakt. Haal de pan nu van het vuur en laat de soep afkoelen. Pureer de substantie en voeg er naar smaak wat kerriepoeder, slagroom en peper en zout bij. Verwarm nu de soep weer en doe er als laatste een lepeltje ure room als toetje boverop met wat bieslook voor de kleur.

Maissoep

Ingrediënten

  • 1 kip
  • 5 liter water
  • 3 blikken maïs
  • 10 eieren
  • soyasaus
  • maisbloem
  • bouillionkruiden (voor kippensoep)

Bereiding

Maak van de kip en het water een kippenbouillon (de kip gewoon in het hete water later koken, het vlees valt er vanzelf af) en voeg als de botten verwijderd zijn een beetje bouillionkruiden toe naar smaak. Kluts intussen de eieren en voeg de maïs en de gekluste eieren (heel rustig toevoegen) toe aan de bouillon. Doe er nog wat maisbloem bij en een betje soyasaus.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Meer soep recepten"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 28-08-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Gemakkelijke gerechten
Schrijf mee!