InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Tapas hapjes met kaas

Tapas hapjes met kaas

Tapas hapjes met kaas Tapas word ook in Nederland steeds meer bekend. Hier vind je makkelijke recepten voor tapas met kaas. Ook erg leuk en lekker als makkelijk verjaardagshapje.

Boerenkaasmuffin

Benodigdheden circa 15 stuks

  • 250 gram extra belegen boerenkaas
  • 3 preien
  • 2 dl slagroom
  • 3 eieren
  • 4 plakken bladerdeeg
  • 25 gram boter
  • 3 el bloem
  • 2 muffinvormen

Bereiding

Verwarm uw oven voor op 200 graden. Was de prei en snij deze in fijne ringen, bak deze circa 4 minuten in de boter. Rasp de boeren kaas en laat ondertussen de prei uitlekken. Snijd de bladerdeeg per plakje in 4 stukken en druk deze in de vormen. Verdeel hierover de prei. Klop de eieren met de slagroom,bloem en 150 gram kaas. Voeg eventueel peper en zout toe. Doe dit over het bladerdeeg en bestrooi met de rest van de kaas. Circa 25 minuten in de oven.

Geitenkaas in serranoham

Benodigdheden voor 15 stuks

  • 15 plakjes serranoham
  • 15 stukjes zachte geitenkaas van circa 30 gram
  • 1 el Corrie sap
  • 3 el olijfolie
  • 1 teentje knoflook

Bereiding

Hak het teentje knoflook fijn. Wikkel de serranoham om de geitenkaas. Doe dit kort even in een verwarmde pan, en breng hierna op smaak me de olijfolie, knoflook en Citroensap.

Gevulde eieren met kaas

Benodigdheden

  • 100 gram oude kaas
  • 0.25 l zure room
  • 8 eieren
  • 1 el fijngeknipte bieslook
  • 1 teentje knoflook
  • 1 el gembersiroop
  • peper, zout en nootmuskaat
  • paprikapoeder

Bereiding

Kook de eieren eerst hard, dit zal zijn na circa 9 minuten. Laat ze daarna schrikken onder koud water. Zodra ze afgekoeld zijn kunt u ze gaan pellen. Snijd de eieren hierna door de lengte. Doe alle eigeel in een kom en snijd van alle eieren een klein plakje van de onderkant zodat ze mooi blijven liggen, doe dit bij het eigeel in. Leg de halve eieren op een schaal. Maak nu het eigeel fijn en meng dit met alle ingrediënten. Vul nu hiermee de eieren, en maak het af door ze te bestrooien met paprikapoeder of bieslook.

Roggebrood met camembert

Benodigdheden

  • 200 gr. gesneden roggebrood
  • 1 Camembert
  • 200 gr. abrikozenjam
  • 10 gr. peper
  • 10 gr. honing

Bereiding

Snij de Camembert in plakjes van 1 cm en leg het op het roggebrood. Besmeer de camembert met abrikozenjam. Voeg enkele druppels honing toe en wat peper.
© 2011 - 2019 Chrissie90, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Tapas hapjes met kaas"

Infoteur: Chrissie90
Gepubliceerd: 26-08-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!