InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Geitenkaassalade, maar dan anders

Geitenkaassalade, maar dan anders

Geitenkaassalade, maar dan anders Verse geitenkaas is gezond en lekker en wordt steeds populairder. Dat geldt voor de geitenkaas op het verse broodje, de geitenkaas verwerkt in hapjes en de geitenkaas in de salade. Een plak geitenkaas op een neutrale salade kennen we allemaal, maar een maaltijdsalade met geitenkaas kan ook erg lekker zijn … en gezond!

Geitenkaassalade met vis

Ingrediënten

  • verse geitenkaas (met korst)
  • gemengdesla
  • rivierkreeftjes of Hollandse garnalen
  • groene olijven
  • kappertjes
  • sherrytomaatjes
  • cocktailuitjes
  • olijfolie

Bereiding

Maak de salade aan met een beetje olijfolie en voeg er een paar kappertjes en cocktailuitjes aan toe. Split enkele groene olijven en sherrytomaatjes en voeg deze toe aan de sla. (van ieders nooit te veel nemen, het moet er subtiel aan toegevoegd zijn) Maak intussen de geitenkaas warm in de oven (de geitenkaas moet binnen de korst blijven dus niet te lang! Doe er nu wat rivierkreeftjes of garnalen bij en meng het goed. Leg als laatste de verwarmde geitenkaas op de salade.

Geitenkaassalade met kip

Ingrediënten

  • verse geitenkaas (met korst)
  • rucolasla
  • kip
  • kappertjes
  • groene paprika
  • tomaat
  • olijfolie
  • zonnebloempitten

Bereiding

Maak de sla aan met wat olijfolie en wat zonnebloempitjes. Voeg er wat kappertjes aan toe en maak een halve groene paprika schoon. Snij deze in kleine stukjes en voeg deze toe aan de salade. Koop de kip in heet water en zet de geitenkaas in de oven om warm te worden (twee dunne plakken). Als de kip gekookt is in kleine reepjes snijden en een beetje marineren in een neutrale sladressing met tuinkruiden (laat dit even staan). Een grote tomaat in dunne plakjes snijden en op de salade leggen, tezamen met de reepjes kip. Als laatste de plakken op de kip leggen.

Frisse geitenkaassalade met fruit

Ingrediënten

  • verse geitenkaas (met korst)
  • gemengdesla
  • appel
  • appelcompote
  • tuinkruidendressing (zonder olie)
  • walnoten

Bereiding

Deze frisse salade maak je aan met een frisse tuinkruidendressing. Meng er wat gehalveerde walnoten doorheen en maak de geitenkaas warm samen met een stevige plak appel (leg de geitenkaas op de appel in de oven). Maak een toefje van de appelcompote en leg dit los bij de salade. Als laatste de geitenkaas met appel op de salade leggen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Geitenkaassalade, maar dan anders"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 22-11-2010
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!