InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Vier heerlijke tosti's

Vier heerlijke tosti's

Heeft u ook weleens zin in een lekker maar niet te moeilijke of uitgebreide hap. Dan zijn tosti's een heerlijke manier om in deze behoefte te voldoen! Er valt met tosti's veel te variëren en je kan ze zo lekker maken als jij zelf wilt! Maar weleens gedacht aan een pittige tosti? Of een tosti met prei en sjalot?

Vier heerlijke Tosti's

Zoals al gezegd valt er met tosti's heerlijk te variëren! Ik vind het heerlijk om als ik tussen de middag thuiskom even een heerlijke tosti te maken. Hier komen vier heerlijke tosti's die ook nog een makkelijk te maken zijn! Smakelijk eten alvast.

De soorten:

  • Tosti met kruidenkaas en salami
  • Pittige kaas tosti met peterselie
  • Tosti met tapenade en tomaat
  • Prei tosti met sjalot

Tosti met kruidenkaas en salami

Een heerlijke tosti met een heerlijke smaak.

Ingediënten:

  • 2 Boterhammen
  • Kruidenkaas (zelf gebruik ik garlan, hier zit lekker wat knoflook doorheen wat goed overheen komt met de salami)
  • Kaas (jong belegen)
  • Salami
  • Tomaat
  • Boter

Recept:

Besmeer beide boterhammen met kruidenkaas, leg dan op een boterham de kaas en leg er daarna 2 stukken salami op. Leg tot slot een schijf tomaat in het midden en doe dan de boterhammen op elkaar. Om de tosti lekker krokant maar smeuïg te maken kunt u wat boter op de buitenkanten smeren, de tosti is dan niet zo droog. Leg hem nu onder het tosti-ijzer en wachten maar!

Pittige kaas tosti met peterselie

Een tosti voor degene met een pittige smaak!

Ingrediënten:
  • 2 Boterhammen
  • Boter
  • Kaas (jong belegen)
  • Sambal
  • Rode peper
  • Peterselie

Recept:

Besmeer beide boterhammen eerst met boter, leg dan op een van de 2 de kaas. Besmeer heel de kaas met sambal en leg er daarna een paar stukjes rode peper op. Doe er tot slot wat peterselie overheen. Besmeer de buitenkanten weer lekker met boter en leg hem dan onder het tosti ijzer.

Tosti met tapenade en tomaat

Heerlijke zomerse tosti die ook heerlijk smaakt in de winter!

Ingrediënten:

  • 2 Boterhammen
  • Tapenade (zontomaat)
  • Kaas (jong belegen)
  • Tomaat
  • Bieslook
  • Boter

Recept:

Besmeer eerst beide boterhammen met de heerlijke zontomaat tapenade, en leg daarna op een van de twee een plak kaas. Snijd dan 2 mooie grote schijven van de tomaat en strooi dan nog wat bieslook over de kaas en de schijven tomaat heen. Doe dan de boterhammen dan op elkaar en besmeer de buitenkanten met wat boter voor een lekkere smeuïge en knapperige tosti. U kunt ze nu onder het tosti-ijzer leggen en wachten maar!

Prei tosti met sjalot

Een unieke sensatie op de tong, een heerlijk en makkelijke tosti!

Ingediënten:

  • 2 Boterhammen
  • Prei (4 ringen ongeveer 0.5cm dik)
  • ½ Sjalot
  • Ketchup
  • Kaas (jong belegen)
  • Boter

Recept:

Besmeer beide boterhammen eerst met wat boter en beleg daarna een van de twee met een plak kaas. Verdeel dan de 4 ringetjes prei samen met 3 rondjes Sjalot over de tosti. Voeg dan tot slot wat drupjes ketchup tussen de Sjalot en prei en leg dan de andere boterham erop. Besmeer dan de buitenkanten met wat boter voor de lekkere smeuïge smaak en leg de tosti dan onder het ijzer.

En dan kan ik alleen nog maar zeggen: "eet smakelijk!"
© 2010 - 2019 K-voogd, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Vier heerlijke tosti's"

Infoteur: K-voogd
Gepubliceerd: 22-11-2010
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!