InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Borrelhapjes met fruit

Borrelhapjes met fruit

Houd jij je verjaardag in de zomer, of wil je gewoon lekker een fris hapje? Lees dan vooral verder want in dit artikel vind u verschillende recepten voor lekkere borrelhapjes met fruit.

Bacon fruit rolletjes

Ingrediënten

  • 12 plakjes bacon
  • 1 handappel
  • 1 peer
  • 1 banaan
  • wat citroensap

Bereiding

Verwijder zo nodig het zwoerd van de bacon. Schil de vruchten en snijd de appel en de peer in gelijkmatige blokjes, de banaan in dikke schijfjes. Haal alles direct door het citroensap, opdat het niet verkleurt. Wikkel een plakje bacon om de vruchtenstukjes en prik er een cocktailprikker door. Zet ze op een licht ingevet blik of schaal in de voorverwarmde oven. Serveer ze direct.

Kalkoen abrikoos hapje

Ingrediënten

  • 24 gebruiksklare gedroogde abrikozen
  • sap van 1 sinaasappel
  • 2 tl marmelade
  • 2 tl grove mosterd
  • 6 reepjes gerookte kalkoen, totaal circa 150 g
  • 1 tl olijfolie, extra vergine
  • fijngehakte verse gladde peterselie

Bereiding

Doe de abrikozen in een kommetje en meng het sinaasappelsap erdoor; dit voorkomt dat ze onder de grill aanbranden. Meng marmelade en mosterd. Bestrijk elk kalkoenreepje met wat van dit mengsel en knip de reepjes dan in de lengte door. Snijd vervolgens elk reepje overdwars door, zodat er totaal 24 reepjes zijn. Verwarm de grill voor op de middelste stand. Laat de abrikozen uitlekken. Wikkel om elke abrikoos een reepje kalkoen en steek dit vast met een cocktailprikker. Leg de hapjes op de grillplaat en bestrijk ze met wat olie. Gril ze aan beide kanten ongeveer 1 minuut, zodat de kalkoen net gaar is. Vul een kommetje met de hapjes en besprenkel ze desgewenst met fijngehakte peterselie. Serveer warm.

Bruschetta met aardbeien

Ingrediënten

  • 1 baguette, in 24 plakjes
  • 1 eetlepel boter, zacht
  • 200 gr verse aardbeien, in kleine stukjes
  • 4 eetlepels suiker, of zoveel als nodig

Bereiding

Verhit de grill voor. Smeer een dunne laag boter op elk plakje stokbrood. Leg de broodjes in een enkele laag op een bakplaat. Zet de bakplaat 1-2 minuten onder de grill, tot het brood licht geroosterd is. Lepel wat van de aardbeienblokjes op elke toast en strooi er dan suiker overheen. Zet de broodjes weer onder de grill tot de suiker is gekarameliseerd, in 3-5 minuten. Dien direct op.
© 2010 - 2019 Chrissie90, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Borrelhapjes met fruit"

Infoteur: Chrissie90
Gepubliceerd: 02-11-2010
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!