InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Borrelhapjes recepten voor de koude maanden

Borrelhapjes recepten voor de koude maanden

Borrelhapjes recepten voor de koude maanden Borrelhapjes doen het altijd goed, zomer en winter. Alleen is de smaak in de zomer meestal net even anders als in de winter. De zomermaanden kenmerken zich door wat lichter eten en dus ook de bijbehorende hapjes. De wintermaanden mag alles wat voller van smaak zijn. Enkele voorbeelden waar verder op gevarieerd kan worden.

Spiesen

Stokjes met wat ingrediënten geregen aan het stokje zien er leuk uit, geven weinig troep en kunnen heerlijk zijn. Enkele voorbeelden.

Ingrediënten 1

  • blokjes pittige 20+ kaas
  • blokjes augurk zoetzuur
  • zilveruitjes
  • blokjes salami
  • blokjes ananas
  • sherrytomaatjes

Ingrediënten 2

  • schijfjes mozzarella
  • blokjes augurk zuur
  • Amsterdamse uitjes
  • blokjes gekruide leverworst
  • stukjes rode paprika

Bereiding

Maak lange spiesen en doe de ingrediënten er om en om op, zodat het er ook qua kleur feestelijk uit ziet. Serveer er desgewenst een pittig sausje bij.

Ei

Borrelhapjes met ei kunnen heerlijk zijn maar ook machtig. Er zijn wel wat mogelijkheden om ei toch lekker te verwerken in borrelhapjes.

Ingrediënten 1

  • eieren
  • peper en zout
  • bieslook
  • rode ui
  • rode paprika

Bereiding

Maak enkele stevige omeletten welke wat bieslook en peper en zout toegevoegd krijgen, Als de omeletten klaar zijn in lange repen snijden en deze oprollen met wat schijfjes rode ui, stukjes groene paprika en een plak leverworst. Zet het rolletje vast met een prikker en stuif er wat aroma overheen. Klaar om te serveren.

Ingrediënten 2

  • eieren
  • peper en zout
  • bieslook
  • parmezaanse kaas
  • rode peper
  • uitgebakken spekjes
  • bladerdeeg cupjes (kant en klaar)

Bereiding

Maak roereieren klaar met wat peper en zout, bieslook, wat fijngemaakte rode peper en doe er als laatste wat uitgebakken spekjes doorheen. Vul de kleine bladerdeeg cupjes met het mengsel en strooi er -voordat het enkele minuten de oven in gaat- wat parmezaanse kaas overheen. Na enkele minuten oven eruit halen en een minuut of wat af laten koelen, daarna serveren.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Borrelhapjes recepten voor de koude maanden"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 05-12-2009
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Snacks
Schrijf mee!