InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Toblerone recepten

Toblerone recepten

Je kent vast wel de overheerlijke chocolade van Toblerone? Je kunt hier ook overheerlijke cupcakes mee maken en wat dacht je van een vulling voor cupcakes of een lekker toetje van Toblerone mousse? Lees snel verder voor de recepten. Toblerone is een Zwitsers chocolademerk. De chocolade heeft de vorm van bergen. Deze bergen staan voor de Matterhorn in Zwitserland. De chocolade van Toblerone bestaat uit melkchocolade, nougat, amandel en honing. Van deze chocolade kun je ook een paar heerlijke recepten maken.

Toblerone cupcakes, 12 stuks

Benodigdheden voor de cupcakes:

  • 175 gram ongezouten boter op kamertemperatuur
  • 175 gram suiker
  • 175 gram zelfrijzend bakmeel (gezeefd)
  • 75 ml melk
  • 2 eieren
  • snufje zout
  • 1 tsp amandel extract
  • 4 repen Toblerone

Benodigdheden voor de chocolade ganache frosting:

  • 150 gram chocolade
  • 150 ml slagroom
  • 1/2 zakje slagroomversteviger
  • blokjes Toblerone voor het versieren van de cupcake

Bereiding van de cupcakes:

  1. Verwarm de oven voor op 175 graden Celsius en zet de cupcakevormpjes op een bakplaat.
  2. Mix de boter en de suiker tot een luchtig mengsel.
  3. Voeg nu de eieren toe en een beetje van het bakmeel en mix tot het gemengd is.
  4. Voeg nu de rest van het bakmeel toe samen met de melk, de eieren en het amandel extract. Mix tot het goed gemengd is, maar overmix het niet!
  5. Hak de Toblerone is kleine stukjes, je kan dit ook in een blender doen, en spatel dit door het cupcake mengsel.
  6. Verdeel de mix over de cupcakevormpjes en bak de cupcakes 18 tot 20 minuten in de oven.
  7. Laat ze daarna goed afkoelen voor je verder gaat met de frosting.

Bereiding van de chocolade ganache frosting :

  1. Breek de chocolade in kleine stukjes en zet even apart.
  2. Verwarm de slagroom in een pannetje tot het heet is en giet het daarna over de stukjes chocolade.
  3. Laat het even staan tot de chocolade gesmolten is en mix het dan door elkaar.
  4. Laat het mengsel goed afkoelen, het wordt als het goed is dik genoeg voor een mooie frosting. Je kan het mengsel ook nog luchtig kloppen met een mixer, voeg dan een half zakje slagroomversteviger toe.
  5. Als het de frosting voldoende is gekoeld kun je de cupcakes gaan versieren.

Toblerone mousse vulling

Deze mousse kun je gebruiken om je cupcakes mee te vullen, erg lekker!

Benodigdheden:

  • 300 gram Toblerone chocolade
  • 300 ml slagroom
  • 1 zakje slagroomversteviger

Bereiding:

  1. Verwarm in een pannetje de slagroom, maar breng het niet aan de kook.
  2. Doe de Toblerone erbij en laat het smelten, roer het af en toe even door elkaar.
  3. Giet het mengsel samen met het zakje slagroomversteviger in een beslagkom en klop het mengsel op tot een mousse.
  4. Bedenk de beslagkom daarna af met een schone keukendoek of met een stuk plastic folie en laat het minstens een uur opstijven in de koelkast.

Nagerecht: Toblerone mousse, 6 personen

Dit nagerecht kun je makkelijk een dag van tevoren bereiden.

Benodigdheden:

  • 300 gram Toblerone
  • 2 eieren
  • 2 eetlepels poedersuiker
  • 4 dl slagroom

Bereiding:

  1. Breek Toblerone in stukjes en smelt de dit au bain marie.
  2. Klop de eieren met de slagroom tot een schuimige massa. Roer er de gesmolten chocolade door heen.
  3. Klop de slagroom stijf en spatel dit door het chocolade mengsel, laat dit ongeveer 3 uur opstijven in de koelkast.
Gerelateerde artikelen
Cupcakes maken en versierenCupcakes, lekkere en vrolijke cakejes. Je kan ze gemakkelijk zelf maken en het is erg leuk, ook met kinderen. Maar wat i…
Het bakken van de perfecte cupcakeHet bakken van de perfecte cupcake zit hem niet alleen in het vinden van een goed recept, maar ook welke cupcake vormpje…
Natuurlijk gezoete cupcakesCupcakes zijn lekker, gezellig en populair. Maar de hoeveelheid suiker die erin gaat is groot en daarmee zijn de traditi…
Cupcakes workshop informatie en prijzenBen je op zoek naar een leuke groepsactiviteit voor een verjaardag, vrijgezellenfeest of vriendinnenweekend? Iets wat ni…
Cupcakes die nooit mislukken!Een must-have op een feestje en populairder dan ooit: cupcakes! Cupcakes zijn een fantastische traktatie en wanneer u le…

Reageer op het artikel "Toblerone recepten"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 18-03-2013
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!