InfoNu.nl > Eten en Drinken > Diversen > Kipreepjes met sesamzaadjes en een pittige kerrie-kippastei

Kipreepjes met sesamzaadjes en een pittige kerrie-kippastei

Kipreepjes met sesamzaadjes en een pittige kerrie-kippastei Kipreepjes met sesamzaadjes, een gerecht wat ook de kinderen bijzonder zullen waarderen, je kunt deze stukjes vlees ook gebruiken bij het gourmetten of op de grill plaat. En een pittige kerrie-kip schotel onder een dakje van bladerdeeg.

Kipreepjes met sesamzaadjes

Wat je nodig hebt:

  • zout
  • Japanse sojasaus
  • gembersiroop
  • olie
  • sesamzaadjes
  • kipfilet in reepjes gesneden

De bereiding:

Het zout, sojasaus, gembersiroop,olie en de sesamzaadjes mengen. De kipreepjes in deze marinade zetten en minstens een half uur laten intrekken, maar langer mag ook. Oven voorverwarmen op 200 graden en de kipreepjes naast elkaar in een ovenschaal leggen. In het midden van de warme oven in ongveeer 15 minuten gaar, bruin en krokant bakken en af en toe met wat van de marinade bestrijken. Je kunt de kipreepjes ook aan saté prikkers doen en ze dan op een grillplaat bakken. Je maakt het gehele gerecht wat pittiger door bij de marinade nog wat cayennepeper toe te voegen.

Pittige kerrie-kippastei

Wat je nodig hebt:

  • 400 gram ( voor 4 personen) kip of kalkoenfilet
  • 1 courgette
  • 2 uien
  • 50 gram boter
  • 5 plakjes bladerdeeg
  • 50 gram bloem
  • 3 theelepels scherpe kerriepoeder
  • 1 pot vleesfond
  • 1 dl Bulgaarse yoghurt
  • kleine lepel groene peperkorrels
  • 1 eidooier
  • wat boter om in te vetten
  • ovenschaal

De bereiding:

Oven voorverwarmen op 200 graden. Vlees in blokjes snijden, courgette schoonmaken en in reepjes snijden, uien pellen en snipperen. In koekepan wat boter verhitten en uien 2 minuutjes bakken, vlees blokjes en courgettereepjes toevoegen en al omscheppend 5 minuten meebakken. Ondertussen de plakjes bladerdeeg laten ontdooien. In pan rest van de boter smelten. Bloem en kerriepoeder erdoor roeren tot er een samenhangende maar slappen massa ontstaat, doe het vuur niet te hoog. Dan al roerend en scheutje voor scheutje de fond erbij voegen en blijven roeren tot er een gebonden saus ontstaat. De yoghurt en de peperkorrels erdoor roeren. Schaal invetten en het vlees-courgette mengsel door de saus scheppen. Alles storten in de ovenschaal. Nu de bladerdeeg plakjes op elkaar uitrollen tot een lap die 3 cm groter is dan de schaal. Bladerdeeg op de schaal leggen en de randen met een beetje koud water vast plakken aan de buitenkant van de schaal. In het midden van het deeg een klein gaatje makenen het deeg verder bestrijken met de los geklopte eidooier. De pastei in het midden van de oven in ongeveer 15 minuten goudbruin en gaar bakken.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Kipreepjes met sesamzaadjes en een pittige kerrie-kippastei"

Infoteur: Elisabeth2
Gepubliceerd: 02-04-2008
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!