InfoNu.nl > Eten en Drinken > Bereiding > Belegde broodjes kaas of kip

Belegde broodjes kaas of kip

Belegde broodjes kaas of kip Dat de broodjes lekker belegde broodjes kunnen leveren weten we allemaal, maar zelf kan je op een eenvoudige manier of eigenlijk met eenvoudige ingrediënten ook lekker belegde broodjes presenteren voor thuis of op kantoor. Enkele kaas en kip voorbeelden waar je zelf uiteraard naar smaak op kunt variëren.

Broodjes kaas

Hollandser dan het broodje kaas kan je haast niet bedenken, maar met enkele extra toevoegingen maak je het plotseling een stuk gezelliger om aan te bieden.

Ingrediënten pittig broodje kaas

  • tarwe pistolet
  • pittige 20+ kaas
  • rood pepertje
  • ui
  • komkommer
  • pittige mosterd
  • boter

Bereiding

Besmeer het broodje met en dun laagje boter en maak intussen enkele ingrediënten klaar. Uit, komkommer en rood pepertje schoonmaken en vervolgens de ui snipperen en de rode peper en komkommer in heel dunne plakjes snijden.
Beleg nu het broodje met kaas, smeer er een dun laagje pittige mosterd op en snipper er wat ui overheen. Dan nog een plakje kaas en vervolgens de komkommer en rode pepertjes plakjes. Druk tenslotte de bovenkant van het besmeerde broodje op de laag.

Ingrediënten hartig broodje kaas

  • tarwe pistolet
  • jonge 20+ kaas
  • biologische tomaat
  • komkommer
  • ei
  • olijfolie
  • mager spek
  • groene pesto

Bereiding

Besmeer het pistoletje met wat groene pesto en leg er dan een laagje kaas op. Na het schoonmaken enkele plakje biologische tomaat snijden (zit een sterkere smaak aan) en deze met wat plakjes komkommer op de kaas leggen. Intussen een eitje in wat olijfolie bakken en leg er wat mager spek in. Leg dit over de tomaat en komkommer en druk de bovenkant van het pistoletje enigszins aan.

Broodjes kip

Kip is maker en in combinatie met wat verse ingrediënten en een tarwe pistolet is het zondermeer een gezonde maaltijd. Maar kip kan je prima gezond houden en er toch wat extra ingrediënten aan toevoegen.

Ingrediënten pittig broodje kip

  • tarwe pistolet
  • gekookte kip
  • groene paprika
  • olijfolie
  • sambal
  • boter
  • rucola sla

Bereiding

Kook de kip in een zachte bouillon of in gewoon water en besmeer het broodje intussen met wat boter waar een lik sambal en een druppel olijfolie door gemengd is. Maak de gekookte pit klein en leg enkele flinke stukken op het besmeerde broodje. Snij de paprika in dunnen schijven en maak wat sla schoon. Leg dit in een dunne laag op de kip en druk de bovenkant van het pistoletje zacht aan.

Ingrediënten hartig broodje kip

  • tarwe pistolet
  • gekookte kip
  • pijnboompitjes
  • geitenkaas
  • rode pesto
  • gemengde sla

Bereiding

Besmeer het pistoletje met wat rode pesto en leg er een dun laagje sla op. Kook de kip en maak dunnen plakjes van de gekookte kip. Dan een laagje sla en strooi er wat pijnboompitjes overheen. Intussen wat verse geitenkaas licht opwarmen en enkele dunne plakjes op de kip leggen. Zacht het besmeerde bovenkantje van het pistoletje aandrukken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Belegde broodjes kaas of kip"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 19-01-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Bereiding
Special: Magere maaltijden
Schrijf mee!