InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Frisse salades met vulling

Frisse salades met vulling

Frisse salades met vulling Het warmere weer geeft ruim aanleiding om over te schakelen naar de salades die in de zomer veel gegeten worden. Maar het voorjaar kan ook nog wel eens fris uit de hoek komen en dan is een steviger maaltijd lekker. Combineer het en je kunt meerdere seizoensinvloeden aan.

Gevulde salade met zeevruchten

Ingrediënten

  • zeevruchten (als je dit niet lust kan je het vervangen door garnalen, rivierkreeftjes of tonijn uit blik)
  • gemengde sla
  • eieren
  • rode aardappelen
  • groene paprika
  • pijnboompitjes
  • sherry tomaatjes
  • olijfolie (met een knoflooksmaak)
  • tomatenketchup
  • kappertjes

Bereiding

Kook de aardappelen in de schil tot ze beetgaar zijn en snij ze afgekoeld in plakken. Tegelijkertijd kunnen er ook enkele eieren hard gekookt worden. Ook deze laat je afkoelen en snij je in plakjes. Doe nu de sla in een grote kom en meng deze met de plakken aardappel, een eetlepel kappertjes, een handje pijnboompitjes en wat olijfolie. Vervolgens kan de schoon- en kleingemaakte paprika er ook bij evenals de zeevruchten. Meng het geheel goed en leg op de salade gehalveerde sherrytomaatjes afgewisseld met plakjes ei. Op de plakjes ei kan je een toefje tomatenketchup achterlaten.

Macaronispinazie salade met zalm

Ingrediënten

  • zalmmoot
  • verse spinazie
  • volkoren macaroni
  • sherry tomaatjes
  • olijfolie
  • peper en zout

Bereiding

De macaroni beetgaar koken en af laten koelen. In de tussentijd de verse spinazie koken, afgieten en ook af laten koelen. Als macaroni en spinazie nog lauw zijn, deze mengen in een grote kom en verder af laten koelen. Zorg dat de spinazie niet te nat is.
De zalm in een beetje olijfolie bakken en in kleine stukjes verdelen. Doe nog wat sherrytomaatjes, klein gemaakt, door de macaroni en spinazie en breng het op smaak met wat peper en zout. De zalm als laatste er doorheen mengen.

Rucola salade met tartaar

Ingrediënten

  • runder tartaar
  • rucola sla
  • kruimige aardappelen
  • olijfolie
  • aubergine
  • peperdressing
  • olijfolie
  • peper en zout

Bereiding

Kook enkele kruimige aardappelen in de schil en bak de tartaar in wat olijfolie (uitkijken voor spatten). De tartaar moet rul gebakken worden en breng deze op smaak met wat peper en zout. Op het laatste moment wat plakken aubergine erbij. Laat het geheel afkoelen. Doe de rucola sla in een grote kom, de aardappelen klein maken (in blokjes of brokken) en door de salade mengen en breng dit op smaak met een sladressing op peper basis. Doe als laatste de tartaar en aubergine erbij en meng het goed.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Frisse salades met vulling"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 30-03-2012
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Magere maaltijden
Schrijf mee!