InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Recepten Clubsandwich

Recepten Clubsandwich

Recepten Clubsandwich De Clubsandwich kennen we allemaal, maar de Clubsandwich wordt ook op verschillen manieren vormgegeven en waarom ook niet, voor ieder wat wils. Onderstaand enkele recepten hoe de Clubsandwich vorm te geven en waarom naar smaak gevarieerd kan worden. Ziet de eenvoudige maaltijd er gezellig uit.

Clubsandwich met kip en bacon

Ingrediënten

  • 300 gram kipfilet
  • 100 gram bacon
  • 6 boterhammen (volkoren is gezonder, maar wit mag ook)
  • sla
  • tomaat
  • rode ui
  • 2 tomaten
  • oude kaas
  • olijfolie
  • yogonaise
  • peper en zout

Bereiding

Bak de kipfilets goed gaar en tegelijkertijd de plakken bacon bakken in een beetje olijfolie.
De ui en tomaten in dunne plakken snijden en de boterhammen kunnen tegelijkertijd geroosterd worden.
Snijd de kipfilets na het bakken in dunne plakjes en beleg de boterhammen (met een beetje yogonaise ingesmeerd) met de kip, leg er vervolgens sla, ui, tomaat en wat bacon op. Wat peper en zout naar smaak en dan als laatste de kaas. Boterham (ook weer besmeerd met wat yogonaise) erop en even ligt aandrukken. Snijd de boterhammen overdwars en serveer maar. Als je bang bent dat de sandwich uit elkaar valt, kan je er een speciale prikker doorheen prikken.

Clubsandwich met zalm

Ingrediënten

  • 250 gram gerookte zalm
  • sla
  • honing/mosterd saus
  • 60 gram tomaat tapenade
  • 0,5 komkommer
  • citroen

Bereiding

De sneetjes brood kunnen geroosterd worden om ze vervolgens te bestrijken met tapenade. Snijd dunne plakjes komkommer en beleg de sneetjes brood met komkommer. Leg er wat sla op en daarna de gerookte zalm. Snijd een citroen door en knijp er wat sap uit voor over de zalm, smeer er daarna nog een beetje honing/mosterd overheen. Leg de sneetjes brood dicht, licht aandrukken en snijd ze schuin door.
Als je bang bent dat de sandwich uit elkaar valt, kan je er een speciale prikker doorheen prikken.

Clubsandwich met kalkoen en pesto

Ingrediënten

  • 250 gram kalkoen
  • sla
  • groene pesto
  • tomaat
  • ui
  • parmezaanse kaas
  • peper en zout

Bereiding

Kook de kalkoen in voldoende water en smeer tegelijkertijd de sneetjes brood in met een beetje pesto. Beleg de sneetjes met dunne plakjes kalkoen en strooi er wat gesnipperde ui overheen. Leg er vervolgens enkele plakjes tomaat op en voeg wat peper en zout naar smaak toe. Strooi dan de parmezaanse kaas erover heen en tenslotte wat sla erop leggen. Leg nu het andere sneetje (met een beetje pesto ingesmeerd) op de belegde boerham en druk het een beetje aan. Overdwars doorsnijden en serveren.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Recepten Clubsandwich"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 21-11-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Gemakkelijke gerechten
Schrijf mee!