InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Lekker aangeklede pasta recepten

Lekker aangeklede pasta recepten

Lekker aangeklede pasta recepten Veel mensen houden van pasta, maar het kan zwaar eten zijn. Dit heeft met de koolhydraten te maken die het “zwaar” maken. Echter, als je het goed combineert, hebben de koolhydraten niet de overhand. Enkele voorbeelden.

Italiaanse pasta met zalm

Ingrediënten

  • 400 gram pasta (naar smaak)
  • 200 gram zalmfilet
  • olijfolie
  • 80 ml room
  • 1 ui
  • 1 grote winterwortel
  • 0,5 rode paprika
  • 0,5 groene paprika
  • 1 teentje knoflook
  • peper en zout

Bereiding

Zet de pasta in ruim water op en doe er een beetje zout bij. Intussen kan de saus aangemaakt worden met een beetje olijfolie, voeg daar een kleingemaakte ui bij en maak de grote wortel schoon en voeg kleine partjes toe aan de olijfolie. Tenslotte gaan de 2 halve paprika’s er kleingemaakt bij. Beetje peper en zout erbij en tenslotte wat knoflook.
De zalm kan nu ook klaar gemaakt worden en begin deze in kleine plakjes te snijden, in de pan en daar wat room bij doen. Zorg dat de room alleen niet gaan koken, verder even rustig laten staan. Als de zalm klaar is, kan de saus erbij. Giet de pasta af en drapeer bij 3 scheppen pasta 1 schep van de zalm met saus.

Pasta met pikante kip

Ingrediënten

  • 500 gram pasta (naar smaak)
  • 500 gram kipfilet
  • olijfolie
  • 2 rode uien
  • 5 middelgrote rijpe tomaten
  • 2 kleine blikjes tomatenpuree
  • 200 gram kastanje champignons
  • 1 stronk broccoli
  • 2 eetlepels sambal
  • peper en zout

Bereiding

Snijd de schoongemaakte kip in stukjes en zet de pasta op oog vuur. Vervolgens kunnen de ui en de champignons schoongemaakt worden. De tomaten moeten vervolgens in kleine stukjes gesneden worden. De broccoli in een klein pannetje beetgaar koken.
De kip kan nu met wat olijfolie (let op spatten) in de pan en laat deze garen. Als deze gaar is voeg je een mengsel van tomatenpuree en sambal toe aan de kip in de pan. Beetje peper en zout naar smaak.
Giet de pasta en broccoli af en beleg de borden met een dot pasta, enkele stukjes broccoli, wat partjes tomaat en een stuk kip met saus.

Macaroni met bloemkool en kaas

Ingrediënten

  • 500 gram macaroni
  • 500 gram bloemkool
  • olijfolie
  • 1 ui
  • 200 ml room
  • 100 gram parmezaanse kaas
  • 50 grote rijpe tomaten
  • paprikapoeder
  • peper en zout

Bereiding

Kook de pasta in ruim water met een snufje zout en een scheutje olijfolie. Tegelijkertijd kan de bloemkool schoongemaakt worden en kook deze binnen in wat water met zout in pakweg 6 minuten beetgaar. De ui schoon maken op laag vuur en wat olijfolie aanfruiten. Doe daarna wat paprikapoeder erbij en de stronkjes bloemkool. Na pakweg 10 minuten kunnen de schoongemaakte tomaten erbij. Dit geheel laat je nog een minuut of wat staan en daarna moet de room erbij. Dit moet flink inkoken. Als de macaroni klaar is kan deze afgegoten worden en voeg daar vervolgens de saus, wat peper en zout en als laatste de kaas bij.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Lekker aangeklede pasta recepten"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 17-11-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Gemakkelijke gerechten
Schrijf mee!