InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Tapas hapjes met spek

Tapas hapjes met spek

Tapas zijn heerlijke kleine hapjes die ook in Nederland steeds bekender worden. In dit artikel vind je recepten voor tapas met spek. Ook erg leuk en lekker als makkelijk verjaardagshapje.

Champignons met spek

Benodigdheden

  • 1 el olijfolie
  • 150 gram spek
  • 2 teentjes knoflook
  • 450 gram kleine champignons
  • 130 ml witte wijn
  • 1 el peterselie

Bereiding

Snijd het spek in blokjes, hak de knoflook en peterselie fijn. Verhit een koekenpan met de olie en bak hierin het spek.
Voeg na circa 3 minuten de knoflook en champignons toe en roer deze er goed doorheen. Afblussen met de wijn en doe er wat peper en zout door. Doe nu de peterselie erbij en laat het sudderen tot de wijn verdampt is.

Gevulde dadels met spek

Benodigdheden

  • 15 Dadels, zonder pit
  • 15 stukjes geitenkaas
  • 15 reepjes ontbijtspek
  • 15 prikkers
  • Olijfolie

Bereiding

Vul de de dadels met geitenkaas en rol er een reepje ontbijtspek omheen, houd het geheel bij elkaar met een prikker. Smeer een pan in met olijfolie en bak hier de dadels om en om in. Het lekkerst is om ze warm te serveren maar ook koud zijn ze erg lekker.

Spek gevuld met geitenkaas en honing

Benodigdheden

  • 24 lange plakjes spek
  • 14 bolletjes geitenkaas
  • Honing

Bereiding

Leg 12 plakjes spek naast elkaar en leg op elk plakje een bolletje geitenkaas, doe op elk bolletje 1 lepel honing. Rol dit nu voorzichtig in en rol er dan nog een plakje spek andersom omheen zodat de kaas goed ingepakt is. Leg ze daarna circa 7 minuten in een voorverwarmde oven.

Belegde poffertjes

Benodigdheden

  • 14 poffertjes
  • Roomkaas
  • 14 stukjes spek
  • 14 takjes kervel
  • 14 partjes perzik

Bereiding

Besmeer de poffertjes met roomkaas. Bak de stukjes spek krokant. Leg nu op elk poffertje een stukje spek gevolgd door een partje perzik en wat kervel. Het is verstandig het geheel bij elkaar te houden met een prikker.
© 2011 - 2019 Chrissie90, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Tapas hapjes met spek"

Infoteur: Chrissie90
Gepubliceerd: 13-12-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!