InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Vegetarische Italiaanse gerechten (antipasta)

Vegetarische Italiaanse gerechten (antipasta)

Vegetarische Italiaanse gerechten (antipasta) Italiaans is heerlijk om te eten en heel leuk om klaar te maken. Hier kunt u verschillende vegetarische gerechten vinden. Alle recepten zijn gebaseerd op 4 personen.

Gevulde reuzenchampignons

Bereidingstijd: 40 min

Benodigdheden

  • 12 reuzenchampignons of portobello's
  • Olijfolie
  • 200 gram zachte geitenkaas
  • Verse tijm
  • 2 tenen knoflook (fijngehakt)
  • Zout
  • Peper
  • Rucola
  • Veldsla
  • Balsamicoazijn
  • Italiaanse kruiden
  • couscous
  • citroensap

Bereiding

Warm de over voor op 200 graden en zet een pan water op voor de couscous. Begin dan met het uitdraaien van de stelen van de paddenstoelen en hak deze stelen fijn. Vul een pan met water, voeg er 2 eetlepels citroensap aan toe en doe de hoeden van de paddenstoelen in de pan. Breng deze pan aan de kook. Als het water kookt kunnen de paddenstoelen worden afgegoten, spoel de paddenstoelen na met koud water en laat ze uitlekken. Ondertussen kan de vulling voor de paddenstoelen gemaakt worden. Meng de gehakte geitenkaas en knoflook met de stelen van de paddenstoelen. Vul de hoeden met dit mengsel en leg ze naast elkaar op de bakplaat. leg er netjes de verse tijm overheen en besprenkel ze met olijfolie.

Doe de paddenstoelen voor ongeveer 10 minuten in de oven, haal ze er pas uit als de kaas lichtbruin is geworden. Ondertussen kunt u beginnen aan de salade. Was de sla en als er nog wortels aan zitten moeten deze nog verwijderd worden. Meng de balsamicoazijn, italiaanse kruiden, zout en peper tot een dressing. Doe nu de couscous in het kokende water samen met wat zout, laat dit 1 minuut koken. Giet de couscous af en roer er een klein beetje olijfolie doorheen. Alles is klaar om te serveren.

Paddenstoelen risotto

Bereidingstijd +/- 1 uur

Benodigdheden

  • 500 gram paddenstoelenmix
  • 2 portobello's
  • 1 pak risotto rijst
  • 150 gram geraspte parmazaanse kaas
  • 2 blokjes tuinkruiden of groenten bouillon
  • 3 tenen knoflook
  • 1 ui
  • olijfolie of boter

Bereiding

Zet een pan met 500 ml water en laat dit koken met de deksel erop. Doe hier 250 gram paddenstoelenmix in en 1 portobello, laat dit een half uur rustig koken. Zet een liter water op en los hier de twee bouillonblokjes in op. Snij de ui in kleine stukjes en pers de knoflook. Zet een wokpan op het vuur en doe hier wat olijfolie of boter in, laat de olie warm worden. Voeg vervolgens de knoflook en de uisnippers eraan toe, laat deze 1 a 2 minuten bakken. Snij de rest van de paddestoelen klein en doe deze in de wokpan bij de ui en knoflook. Bak dit rustig door. Haal de paddenstoelen rustig uit de pan kokend water (bewaar dit water), laat ze even uitdruppen. Snij deze paddenstoelen vervolgens klein en doe ze bij de rest in de pan. Voeg de risotto rouw toe aan de pan met de paddenstoelen. Voeg het water van de paddenstoelen toe en laat dit zachtjes koken. Als de risotto droog dreigt te worden voeg je met een soeplepel een schep van de bouillon eraan toe. Herhaal deze stap tot de risotto gaar is. Serveer de risotto op een bord met wat geraspte parmazaanse kaas eroverheen.

Eet smakelijk!
© 2011 - 2019 Cabelona, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Vegetarische Italiaanse gerechten (antipasta)"

Infoteur: Cabelona
Gepubliceerd: 20-06-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!