InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Voorgerechten met ei

Voorgerechten met ei

Lekkere en gemakkelijke voorgerechten, wie wil dat niet. Heerlijke recepten om een makkelijk voorgerecht te bereiden, bijvoorbeeld als u visite krijgt. Zo kunt u een heerlijk 3- of 5-gangenmenu neerzetten.

Tomaat en eiersoep

Ingrediënten

  • eetl. olijfolie
  • 1 kleine ui, fijngesneden
  • 6 tenen knoflook, fijngesneden
  • 4 rijpe tomaten, zonder de zaadjes
  • 8 dl kippenbouillon, ontvet
  • 1 laurierblad
  • 2 grote eieren, losgeroerd
  • 6 sneetjes stevig (Italiaans) boerenbrood,
  • geroosterd
  • 3 eetl. fijngesneden peterselie

Bereiding

Verhit de olie in een pan op matig vuur en bak hierin de ui 5 min. Voeg de knoflook toe en bak deze 30 sec. Voeg de tomaten toe en bak ze 1 min. Voeg de bouillon, het laurierblad en zout toe. Laat de soep onafgedekt 10 min. trekken op laag vuur. Neem de pan van het vuur en verwijder de laurier. Klop de eieren door de soep. Schik de toast in kommen of diepe borden. Schep de warme soep erover. Strooi de peterselie erover.

Eiersalade

Ingrediënten

  • 4 hard gekookte eieren
  • 1 Paprikepoeder
  • 2 eetlepels mayonais
  • 1 eetlepel bieslook fijngesneden
  • peper
  • zout
  • 1 fijn gesneden uitje

Bereiding

Pel de gekookte eieren en snijd deze in kleine stukjes. Voeg hierbij de paprikapoeder en mayonaise toe. Nadat je dit goed hebt doorgeroerd kan de bieslook en het ui erbij, nu kan je naar smaak peper en zout toevoegen. Eventueel nog wat maggi en knorr naar smaak.

Kaas-eiquiche

Ingrediënten

  • 4 plakjes bladerdeeg
  • 2 eieren
  • 1 el. melk
  • 4 el. geraspte belegen kaas
  • peper en zout
  • fijngehakte peterselie of fijngeknipte bieslook

Bereiding

Laat de plakjes diepvriesbladerdeeg ontdooien. Verwarm de oven voor op 200*C. Bekleed de vormpjes met de plakjes deeg en snijd het te veel aan deeg af. Klop de eieren los met de el. melk en klop dan verder onder toevoeging van de geraspte kaas. Breng het geheel op smaak met peper en zout. Meng de gehakte of geknipte kruiden door het kaas-ei-mengsel en verdeel dit over de gereedstaande vormpjes. Plaats de vormpjes op het rooster juist onder de middelste richel in de voorverwarmde oven. Bak de bladerdeegtaartjes gaar en goudbruin in ca. 25 min.
© 2010 - 2019 Chrissie90, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Voorgerechten met ei"

Infoteur: Chrissie90
Gepubliceerd: 11-11-2010
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!