InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > White Chocolate Cheesecake

White Chocolate Cheesecake

White Chocolate Cheesecake In Nederland kom je cheesecake niet gauw tegen bij de bakker of de patisserie. Dat is vreselijk jammer, want cheesecake is een heerlijk stuk gebak dat vrij simpel, zelf gemaakt kan worden. Maak met dit recept zelf een heerlijke White Chocolate Cheesecake. Maak de taart een dag van tevoren en u staat niet meer in de keuken als de gasten er al zijn. Gegarandeerd succes bij de koffie of als dessert bij een heerlijk diner. Bereidingstijd: ongeveer 30 minuten
Baktijd: 40-45 minuten
Koelen: minimaal 3 uur

Benodigdheden:

  • Springvorm Ø 20 cm
  • Bakpapier
  • Keukenmachine (of mixer)
  • Pannetje (antiaanbaklaag is aan te raden)

Ingrediënten:

  • 400 gram Mon Chou (het beste zijn de vierkant pakjes die je in het koelvak kunt vinden)
  • 100 gram suiker
  • 200 gram witte chocolade (of 3 reepjes van 75 gr.)
  • 1 ei
  • 125 gram koek naar keuze, (denk aan Liga Eerste Stap, Volkoren Biscuits, Bastogne koek)
  • 50 gram margarine
  • 1 klein bekertje slagroom

De bodem:

Voordat je begint met het bereiden van de bodem is het handig om alles wat je nodig hebt, meteen klaar te zetten en voor te bereiden. Zorg dat de keukenmachine, de springvorm voorzien van bakpapier en het pannetje klaar staan. Een goede voorbereiding is het halve werk!

Verkruimel de koekjes compleet. Handig is om de cutter van je keukenmachine hiervoor te gebruiken, dan heb je mooie gelijke kruimeltjes zonder grote stukken. Geen keukenmachine, van kun je het met je handen doen of door middel van drukken of slaan met een zwaar voorwerp.

Smelt ondertussen de boter. Dit gaat het makkelijkst in een pannetje, maar kan natuurlijk ook in de magnetron met een schaaltje dat daarvoor geschikt is.

Voeg de gesmolten boter bij de koekkruimels. Roer het goed door totdat je ziet dat alle koekkruimels ‘vochtig’ zijn geworden. Nu kun je het hele mengstel op de bodem van de springvorm leggen. Zorg dat de bodem overal even dik is, en druk het vervolgens goed aan. Zet de springvorm ongeveer 30 minuten in de koelkast, zodat de bodem goed kan uitharden.

De vulling:

De vulling van de taart maken we met de overige ingrediënten. Als je gezegend bent met een keukenmachine waarmee je ook kunt mixen of kneden heb je het niet moeilijk meer.

Doe de Mon Chou, de suiker en het ei in de kom en zet de mixer op een lage stand aan. Mix de ingrediënten tot een glad mengsel. Dit kan even duren, omdat de Mon Chou erg dik is. Het plakt erg aan de mixer, dus haal tussendoor een paar keer het mengels tussen de mixerkop vandaan.

Ondertussen smelt je in een pannetje de witte chocolade met de slagroom. Dat is zo gepiept, dus blijft wel goed roeren zodat het een mooi mengsel wordt. Voeg dit mengsel toe aan het Mon Chou mengsel. Mix dit nog even door, zodat het een egaal mengsel wordt. Hierna kun je het mengsel bovenop de koekjesbodem in de springvorm gieten.

Verwarm de oven tot 160 ºC. De cheesecake moet ongeveer 40-45 minuten bakken. Laat de cheesecake afkoelen in de oven, met de deur open. Als de taart afgekoeld is, moet hij minimaal nog 3 uur in de koelkast staan om op te stijven. Het lekkerst is als je de taart een nachtje laat staan voor het eten zodat hij helemaal stijf is.

Afwerking en variaties:

De White Chocolate Cheesecake is heerlijk met wat aardbeien of gemengd rood fruit. Als het seizoen daar is, zijn ook frambozen en bramen een erg fijne toevoeging.

Voor een fruitige verrassing stop je hele stukjes fruit in de vulling, bijvoorbeeld aardbei of bessen. Dit geeft een heerlijke draai aan je cheesecake.

Eet smakelijk!
© 2010 - 2019 Dekonink, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De lekkerste cheesecake, een Engelse lekkernijEen zeer populair recept in de Engelse keuken is toch wel de cheesecake. Een cake die erg makkelijk en snel te maken is.…
Ben & Jerry's ijs: alle smaken en aantal calorieënBen & Jerry's ijs: alle smaken en aantal calorieënBen & Jerry's is een Amerikaans ijsmerk dat ook in Nederland erg populair is. In Amerika is het in vele smaken verkrijgb…
Bosbessen kruisbessen gember yoghurt cheesecake, delicious!Bosbessen kruisbessen gember yoghurt cheesecake is een recept uit Amerika dat men aldaar kent onder de naam Blueberry Go…
Oreotaart maken: drie makkelijke en overheerlijke receptenOreotaart maken: drie makkelijke en overheerlijke receptenOreo's kennen we allemaal als de populaire Amerikaanse chocoladekoekjes met de zoete, witte vulling. De koekjes zijn inm…
Welke taart te eten op een verjaardag als je op dieet bentWelke taart te eten op een verjaardag als je op dieet bentIedereen die wel eens op dieet is geweest kent het probleem: de verjaardagsvisite. Je bent nog geen 5 minuten binnen of…

Reageer op het artikel "White Chocolate Cheesecake"

Reacties

Tim, 10-04-2015 09:21 #2
Ik heb hier vorig jaar twee van gebakken voor m'n verjaardag en iedereen was er van ondersteboven! Heerlijk recept. Ik ga er straks weer één maken. Als topping heb ik een frambozenprutje gemaakt. Het zurige daarvan combineert lekker met de volle zoete smaak van de taart. Reactie infoteur, 26-08-2015
Wat leuk dat je er van genoten hebt! En bedankt voor je aanvulling.
Mijn familie en vriendin vragen er iedere verjaardag weer om!

Jose, 26-05-2013 20:40 #1
Dit is echt een geweldig recept, ik heb deze taart inmiddels 3 keer gebakken. Reactie infoteur, 26-08-2015
Bedankt voor je reactie! Fijn dat je er net zo van geniet als ik!

Infoteur: Dekonink
Laatste update: 17-04-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Reacties: 2
Schrijf mee!