InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Drie lekkere wellnessdranken met pistache

Drie lekkere wellnessdranken met pistache

Drie lekkere wellnessdranken met pistache Smoothie’s en wellnessdranken zijn niet alleen lekker maar ook gezond. Pistachenoten hebben veel enkelvoudige en onverzadigde vetzuren, vitamines en mineraalstoffen zoals vitamine A, B⁶, thiamine , kalium, fosfor en magnesium. Alle drie recepten zijn snel te bereiden en hun nootachtige aroma geven het geheel een bijzondere smaakervaring.

Pistache Lassi

Ingrediënten per glas:
1 mango
1 tl citroensap
2 el pistachenoten
2 el magere yoghurt
2 tl honing
Enkele blaadjes verse munt
50-100 ml magere melk (koud)

Bereiding:

De mango schillen en het vruchtvlees van de steen verwijderen, in een hoge beker doen.
Citroensap, pistachenoten en yoghurt toevoegen en alles fijnmalen/pureren in een blender.
Op smaak brengen met honing en in een groot glas schenken. Muntblaadjes wassen en fijnsnijden en met het puree vermengen. Glas opvullen met ijskoude melk.

Wortel-Cooler

Ingrediënten per glas:
2 wortels
2 knollen rode biet
2 zure appels
Handje vol waterkers
2 el pistachenoten
1-2 tl rijstvlokken (Bambix of biologische winkel)

Bereiding:

Wortels en rode bieten wassen/schrobben. Appels met heet water afspoelen. Alles in kleine stukjes snijden en in sapcentrifuge doen. Pistachenoten klein hakken. Waterkers met wat sap pureren. Alles met de rijstvlokken in een groot glas doen en roeren.

Nectarine Cobbler

Ingrediënten per glas:
2 nectarines
2 el pistachenoten
2 grote grapefruits
1-2 tl ahornstroop

Bereiding:

Nectarines wassen, met een mesje kruiselings de schil insnijden en met kokend water overgieten. Dan de huid/schil eraf halen, de vrucht halveren en de pit verwijderen. Het vruchtvlees en de pistachenoten pureren in een blender. Grapefruits halveren en uitpersen en het sap met de puree mengen. Op smaak brengen met de ahornstroop.
© 2010 - 2019 Minga, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Alien0417, Pixabay
  • Blad: Ratgeber Frau und Familie

Reageer op het artikel "Drie lekkere wellnessdranken met pistache"

Infoteur: Minga
Gepubliceerd: 20-06-2010
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!