InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Gehakt maar dan eens geheel anders

Gehakt maar dan eens geheel anders

Gehakt maar dan eens geheel anders Drie recepten om eens iets anders met gehakt te doen. Een gehaktbrood gevuld met hard gekookte eieren. Een gehaktbrood gevuld met kaas en knakworst. En gehaktballen met Hollandse garnaaltjes.

Gehaktbrood gevuld met hard gekookte eieren.

Wat je nodig hebt:

  • 500 gram gehakt
  • 4 hard gekookte eieren
  • Peper, zout, mosterd, of kant en klare gehaktkruiden
  • paneermeel
  • 1 ei
  • Bieslook, of een uitje fijn gesnipperd
  • Cake blik
  • Beetje olie
  • Plastic folie

De bereiding:

Meng het gehakt met de kruiden, het ei, de klein geknipte bieslook en het paneermeel goed door elkaar. Druk het, op het plastic folie, tot een platte plak en leg in het midden de gepeld hard gekookte eieren. Rol het gehakt nu voorzichtig op en druk met een vochtige hand de naad en de zijkanten goed dicht. Leg de nu de gehaktrol met de naad naar beneden in een cake blik dat je met een beetje olie ingevet hebt. En bak het in een voorverwarmde oven op 180 graden ongeveer 50 minuten. Het gehakt is zowel warm als koud erg lekker.

Gehaktbrood met kaas en knakworstjes.

Wat je nodig hebt:

  • 500 gram gehakt
  • Blikje knakworst, het liefst de wat langere soort
  • 4 Plakken hele jonge kaas zonder korst
  • Paneermeel
  • 1 ei
  • Bieslook
  • Cake blik
  • Beetje olie

De bereiding:

Meng het gehakt weer met de kruiden, het ei, de bieslook en het paneermeel en druk het weer, op de plastic folie, tot een platte plak, leg nu in het midden de plakken jonge kaas en daarboven op de knakworstjes. Rol het gehakt voorzichtig op en druk met een vochtige hand de naad en zijkanten goed dicht. Leg nu de gehaktrol met de naad naar beneden in het cake blik dat je met een beetje olie ingevet hebt. En bak het in een voorverwarmde oven op 180 graden ongeveer 50 minuutjes. Een lekkere en simpele variant op onze gehaktbal die vooral door kinderen erg gewaardeerd wordt.

Gehaktballen met Hollandse garnaaltjes.

Wat je nodig hebt:

  • 500 gram gehakt
  • 100 gram gepelde Hollandese garnalen
  • Paneermeel
  • 1 ei
  • Bieslook, of een gesnipperd uitje
  • Bakmargarine

De bereiding:

Meng het gehakt met de kruiden, het paneermeel, het ei en de garnalen en maak er ballen van die je in de koekenpan mooi bruin en gaar bakt in ongeveer 15 minuten. Dit is een hele lekkere en een beetje luxe gehaktbal, die het ook heel goed doet als borrelhapje maak er dan wel kleine balletjes van.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Gehakt maar dan eens geheel anders"

Infoteur: Elisabeth2
Gepubliceerd: 01-05-2010
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!