InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Gezond en snel eten met eenpansrecepten

Gezond en snel eten met eenpansrecepten

Gezond en snel eten met eenpansrecepten Niet iedereen is een even goede kok of neemt de tijd om uitgebreid te kokkerellen, zeker niet na een drukke werkdag binnens- of buitens huis. Dat wil dan nog niet zeggen dat je niet lekker en gezond kunt eten. In de wok of de hapjespan kun je snel en gemakkelijk een gezonde maaltijd voorzetten. Enkele voorbeelden waarop qua groenten en vlees/vis gevarieerd kan worden naar smaak.

Broccoli met zalm

Ingrediënten

  • broccoli
  • zalm
  • wokolie
  • ui
  • maïs
  • rode paprika

Bereiding

Zet de wok aan en bak met de wokolie de zalm (in wat kleinere stukken verdelen). Maak in de tussentijd de groenten schoon en begin met de klein gemaakte uit en de broccoli roosjes toe te voegen. Even goed doorroeren en daarna wat maïs en paprika naar smaak toevoegen. Zorg dat het goed gemengd wordt en laat het even garen in wok.

Bloemkool met kip

Ingrediënten

  • bloemkool
  • kip
  • volkoren spaghetti
  • rode paprika

Bereiding

Kook de kip in een grote pan en voeg daarna de roosjes bloemkool toe, zodat deze mee kunnen koken. Voeg daarna de spaghetti toe (wanneer dit toegevoegd moet worden is afhankelijk van de grootte van de spaghetti en de daarbij behorende gaartijd) en als laatste (vlak voor het afgieten) wat kleine stukjes schoongemaakte paprika. Alles vervolgens afgieten en even laten stomen in de pan.

De spaghetti kan desgewenst ook macaroni worden. Probeer wel altijd met volkorenproducten te werken. Meer smaak en gezondheid is het resultaat.

Mexicaanse groenten met tonijn

Ingrediënten

  • Mexicaanse groenten mix
  • tonijn (op waterbasis uit blik)
  • wokolie
  • rode ui
  • cherrytomaat
  • tomatenpuree

Bereiding

Zet de wok op het vuur en met de wokolie de tonijn als eerste garen. Halverwege kan de Mexicaanse groenten mix erbij en daarna de gesnipperde ui. Doe er nu een klein blikje tomatenpuree bij en meng het geheel goed. Laat het even staan om te garen (wel blijven doorroeren) en vlak voor het serveren de cherrytomaatjes erbij (ze mogen alleen een klein beetje verschrompelen).

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Gezond en snel eten met eenpansrecepten"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 03-04-2010
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Gemakkelijke gerechten
Schrijf mee!