InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Sandwich Recepten

Sandwich Recepten

Sandwich Recepten De sandwich kan altijd, fris voor op een warme zomerdag of met een stevige bodem voor tijdens de koude wintermaanden. Meenemen of als je visite hebt, sandwiches kunnen altijd en er valt volop mee te variëren.

Basis

Zorg dat de basis goed is en neem bij voorkeur volkorenbrood, maar ook een stevige waldkornbrood voldoet prima. De sandwiches moeten altijd even de koeling is en kan desgewenst ook met wat folie gebeuren. Als de sandwiches wat dikker van substantie worden, kan het helpen er een cocktailprikkertje doorheen te steken.

Zalm

Ingrediënten

  • 80 gram gerookte zalm
  • mierikswortel
  • verse peper
  • yogonaise
  • cayennepeper

Bereiding

Het brood in de lengte snijden en ietwat pletten. Maak vervolgens een sausje van mierikswortel, yogonaise en verse peper en dit vervolgens uitsmeren over het brood. Leg daarna de zalm op het brood en strooi er wat cayennepeper overheen. Leg de andere snee brood erop, duw het zacht aan en zet het voor het serveren even in de koeling.

Tonijn

Ingrediënten

  • 1 blikje tonijn op waterbasis
  • boter
  • halvanaise
  • basilicum
  • verse peper
  • sla

Bereiding

Het brood besmeren met wat boter in de tussentijd een sausje maken van wat halvanaise, fijngemaakte basilicum en verse peper. Meng er nu de uitgelekte tonijn doorheen en zorg dat het een stevige massa wordt. Leg wat sla op het brood en besmeer de helften met de tonijnsalade. Boterham dichtdoen en licht aandrukken. Diagonaal snijden even in de koeling en daarna serveren.

Kaas/tomaat

Ingrediënten

  • margarine
  • pittige kaas
  • mosterd
  • trostomaten
  • komkommer
  • verse peper

Bereiding

Snij de tomaten in plakken en maak een papje van geraspte kaas, een klontje boter en wat mosterd. Smeer de sneetjes brood in met het mengsel en leg op de helft de plakjes tomaat, strooi er nog wat peper overheen en strooi nog een klein beetje kaas over de tomaat. Als laatste wat plakjes komkommer erop en dan het andere sneetje brood er op leggen. Licht aandrukken en diagonaal doorsnijden. Even in de koeling en dan serveren.

Rosbief

Ingrediënten

  • rosbief
  • tomaten
  • sla
  • komkommer
  • tuinkers

Bereiding

Besmeer het brood met wat boter en beleg ze met wat sla en daarna de rosbief. Leg er wat plakjes komkommer, tomaat en tuinkers op en leg op het andere besmeerde sneetje brood ook wat rosbief. Nu de boterhammen op elkaar leggen, aandrukken en weer even de koeling in.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Sandwich Recepten"

Reactie

Maria Goossens, 08-10-2015 14:09 #1
Ik zoek zoete sandwiches met verschillende smaken.

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 02-04-2010
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Snacks
Reacties: 1
Schrijf mee!