InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Snelle maaltijden

Snelle maaltijden

Snelle maaltijden Het klinkt als kant-en-klaar maar dat is het juist helemaal niet. De snelle maaltijd kan gewoon van verse producten gemaakt zijn, alleen ben je al met al niet veel tijd kwijt om deze gezonde maaltijd op tafel te zetten. We gaan uit van een gemiddeld huishouden van 4 personen.

Spinaziemacaroni

Ingrediënten

  • 1 pak volkoren macaroni
  • 400 gram spinazie
  • 200 gram pittige geraspte kaas
  • 2 rode uien
  • 1/4 eetlepel zout
  • 1 eetlepel suiker
  • 250 gram hamblokjes
  • wokolie

Bereiding

Kook de pasta tot deze beetgaar is en begin alvast de uien te snijden. Bak deze in de wok met wat wokolie en doe er vervolgens de ham bij. Dan de spinazie erbij (mag diepvries of potje zijn. Alles aan de kook brengen en zout en suiker toevoegen. Laat het geheel zon 10 minuten laten staan en vervolgens geraspte kaas toevoegen en als laatste de afgegoten macaroni in de wok. Alles goed mengen en enkele minuten laten staan. Klaar om te serveren.

Pasta met kip

Ingrediënten

  • 2 kipfilets
  • 1 pak volkoren spaghetti
  • 3 eetlepels room
  • 350 gram pittige geraspte kaas
  • 1 ui
  • 1 rode paprika
  • peper en zout

Bereiding

Kook de kip en laat deze afkoelen, daarnaast kan de spaghetti ook gekookt worden garen en meng in de tussentijd de kaas en room in een keukenmachine. De ui en kleingemaakte paprika roerbakken en daarna kan de kleingemaakte kip ook in de wok erbij. Meng het goed en goe er dan de afgegoten spaghetti bij. Laat het even staan en als laatste de kaassaus er overheen. Een peper naar smaak en serveren.

Frisse tonijnsalade

Ingrediënten

  • 400 gram gemengde sla
  • 10 sherrytomaatje
  • 4 eieren
  • 1 komkommer
  • 1 rode ui
  • 3 blikjes tonijn op waterbasis
  • 1 rode paprika
  • aroma
  • ¼ citroen
  • 2 eetlepels kappertjes
  • neutrale dressing
  • verse peper

Bereiding

Bekijk of de gemengde sla klein genoeg is, nog een keer goed wassen en in een grote kom doen. Maak vervolgens de paprika en ui klein en voeg deze toe samen met de kappertjes. Dan de sherrytomaatjes halveren en de komkommer in blokjes snijden. Doe over de komkommer eerst wat aroma en voeg deze dan met de tomaatstukjes toe aan de sla. Pak daarna de tonijn en zorg dat deze gesnipperd is. Voeg deze toe en meng het, met een beetje neutrale dressing door de aangemaakte salade. Als laatste wat citroen er overheen druppelen en klaar om te serveren als maaltijd salade. Desgewenst met wat volkerenstokbrood.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Snelle maaltijden"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 02-04-2010
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Gemakkelijke gerechten
Schrijf mee!