InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Heerlijke simpele recepten die snel klaar zijn

Heerlijke simpele recepten die snel klaar zijn

Heerlijke simpele recepten die snel klaar zijn Heerlijke simpele recepten die binnen een handomdraai gemaakt zijn, ideaal voor feestjes of gewoon wanneer u niet zo veel tijd of zin heeft om uitgebreid te staan koken. Daarnaast bevatten de recepten ook nog eens relatief weinig calorieën en dat is natuurlijk ook altijd mooi meegenomen, zo kunt u toch lekker genieten.

Warm gevuld stokbrood

Warm gevuld stokbrood met een heerlijk gehakt mengsel, voor 4 personen. Het recept bevat per portie circa 235 kcal.

Ingrediënten

  • 1 volkoren stokbrood
  • 1 eetlepel olijfolie
  • 350 gram rundergehakt
  • 1 ui, gesnipperd
  • 1 teen knoflook, fijngehakt
  • snufje zout
  • 1 rode paprika, in stukjes
  • 1 theelepel versgemalen peper
  • 2 eetlepels tomatenpuree
  • 1 theelepel paprikapoeder
  • extra nodig: aluminiumfolie

Werkwijze

Verwarm de oven voor op 225 graden. Snijd het stokbrood in twee stukken, zodat het goed in de oven past. Verhit een eetlepel olijfolie in een braadpan en bak het gehakt onder voortdurend omscheppen rul en lichtgekleurd. Voeg ui, knoflook en paprikablokjes toe, strooi er zout en peper over en laat alles onder voortdurend omscheppen bakken. Voeg de tomatenpuree toe en laat even meebakken. Voeg de paprikapoeder toe en schep flink om, zodat alles goed gemengd wordt. Neem de pan van het vuur en laat de inhoud afkoelen. Snijd het stokbrood doormidden en haal uit de onderste helft zoveel mogelijk brood. Vul de lege korst met het gehakt mengsel. Leg de bovenste helft er weer op. Bestrijk de glimmende kan van een stuk aluminiumfolie licht met boter en verpak het brood hierin. Leg het tenminste 15 minuten in de voorverwarmde oven. Snijd de twee stukken door de helft.

Pizza

Ingrediënten

  • 1 pakje Danerolles Pizza en Tomato (in koelvak supermarkt)
  • beleg naar keuze uit:
  • uien
  • knoflook
  • paprika
  • champignons
  • courgette
  • achterham
  • tonijn uit blik (op water)
  • mozzarella
  • 30+ kaas
  • kruiden als gedroogde basillicum en oregano
  • peper en zout

Werkwijze

Volg de instructies op het pakje Danerolles. Beleg de pizza daarna met de tomatensaus uit het pak, de fijngesneden groente, vlees of vis. Breng op smaak met peper en wat zout. Dek af met plakjes mozzarella. Laat ongeveer 15 minuten bakken (de kaas mag smelten, maar niet bruin worden!). snijd voor serveren in stukjes. Zowel warm als koud een aanrader!

Italiaanse tosti

Het recept is afgestemd op 4 personen. en het bevat per tosti circa 210 kcal.

Ingrediënten

  • 8 sneetjes bruinbrood
  • 4 eetlepels halvarine
  • 1 bol mozzarella (kaas, zakje a 125 gram)
  • 4 zongedroogde tomaten in olie
  • 100 gram parmaham
  • 1 zak rucola sla-melange (75 gram)
  • 4 eetlepels balsamicodressing

Werkwijze

Korsten van brood snijden. Brood besmeren met halvarine. Mozzarella in plakjes snijden. Tomaten in reepjes snijden. Op 4 sneetjes brood helft van parmaham, mozzarella en tomaatreepjes leggen. Afdekken met rest van parmaham en rest van brood. Brood in tosti-ijzer (of koekenpan) bakken tot het bruin is. Sla over 4 borden verdelen en besprenkelen met dressing. Leg daar boven de tosti.
© 2007 - 2019 Modelb, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Heerlijke simpele recepten die snel klaar zijn"

Infoteur: Modelb
Laatste update: 06-07-2016
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!