InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Tosti's, maar dan anders

Tosti's, maar dan anders

De tosti kennen de meeste mensen als 2 witte boterhammen op elkaar, met kaas en/of ham ertussen en klaargemaakt in het tosti apparaat. Echter zijn er veel verschillende variaties. Niet alleen een lekkere afwisseling voor uzelf, maar de verschillende smaken zijn ook leuk voor een feestje. Ik heb er een aantal uitgeschreven waardoor er voor ieder wat wils tussen staat.

Pizza tosti

Deze tosti is te maken in een tosti-ijzer, koekenpan of in de oven. De producten die u op de witte boterham kunt leggen zijn:
  • plakjes jonge kaas
  • tomaten spread van remia of tomatenpuree uit een blikje
  • plakjes salami
De gehele tosti zal door de salami wat pittiger van smaak zijn. Hou er alleen rekening mee dat men van salami niet zo lekker uit de mond gaat ruiken.

Tosti hawai

Smeer de boterham in met een dunne laag pesto. Leg hier over heen de plakjes jonge kaas. Over de kaas of tussen de plakjes kaas plaatst u een plakje ham. Als laatst voegt u ananas toe. U kunt er voor kiezen om de ananas mee te bakken of daarna toe te voegen. Deze tosti kunt u het beste in de oven bereiden of in de koekenpan. Als u de ananas namelijk meebakt in een tosti-ijzer zal deze wellicht heel sompig worden.

Tosti appel/kaneel

Snij een appel in schijfjes, plaats deze op de boterham. Strooi er wat kaneel over heen en mocht u echt van zoet houden kunt u er een beetje suiker of vanillesuiker aan toevoegen. U leest het goed, bij deze tosti komt geen kaas kijken. Ook hierbij geldt dat de appel sompig kan worden in het tosti-ijzer.

Tosti voor als u tijd heeft

Bak eerst een kipfilet zodat deze al gaar is van binnen in verband met de salmonella. Smeer op de boterham paturain of kruidenboter, niet te dik anders wordt de boterham slap. Leg een plak jonge kaas op de besmeerde boterham en leg de kipfilet er over heen. Mocht u er van houden kunt u er wat rucola sla aan toe voegen. Dit is sla met een sterke smaak waar je van moet houden, maar wat hier wel goed bij past. U kunt er eventueel nog wat cashewnoten bij eten.

Luxe tosti

De luxe tosti kost iets meer dan de gemiddelde producten voor een normale tosti, maar is wel prima uit te delen in kleine stukjes bij feestdagen. Alhoewel de producten duurder zijn heeft u toch weinig nodig voor de luxe tosti. U Besmeert een bruine boterham met roomkaas, hier over heen legt u plakjes gerookte zalm. Bak de boterham het liefst in de oven zodat het broodje lekker knapperig wordt. Snij de boterham in stukjes, leg er een Hollandse garnaal op en prik er een satéprikker door voor het oppakken.

Vlam tosti

Deze tosti klinkt pittig, dat is deze ook maar u kunt natuurlijk altijd zelf de producten die u toevoegt aanpassen. Neem wat half om half gehakt en rul dit in de pan. Voeg hier een eetlepel sambal aan toe en peper en zout. Leg een plak jonge kaas op uw tosti (dit is ook lekker op een pitabroodje) en leg daar over heen de pittige gehakt. Maak de tosti klaar in de oven voor het beste resultaat. Als u er saus bij wilt is deze tosti goed te eten met curry of piri-piri saus.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Tosti's, maar dan anders"

Infoteur: Bembi
Laatste update: 29-06-2015
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!