InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Magere kwark is lekker en gezond

Magere kwark is lekker en gezond

Magere kwark is lekker en gezond Magere kwark als ontbijt met lekkere verse vruchten of als toetje met wat honing en een kruimelig koekje, het kan allemaal. Eenvoudig klaar te maken en te variëren al naar gelang de wens.

Magere kwark

Magere kwark is caloriearm en gezond. 200 gram is niet meer dan 122 calorieën en combineer dit met vers fruit en je hebt een gezond, licht en voegzaam ontbijt.

Ingrediënten

  • 200 gram magere kwark
  • 20 aardbeien
  • schaaltje bosbessen
  • trosje witte pitloze druiven

Bereiding

Maak de aardbeien schoon en prak er zon 10, de rest in een schaaltje leggen. Maak de bosbessen schoon en voeg deze toe en als laatste de witte pitloze druiven. Meng het goed en schep er daarna zon 200 gram magere kwark overheen en meng het vervolgens goed. Als laatste de geprakte aardbeien erover heen leggen.

Ingrediënten

  • 200 gram magere kwark
  • 1 rijpe banaan
  • vanillepoeder
  • 1/2 sinaasappel
  • schaaltje bosbessen
  • 2 trosjes blauwe pitloze druiven

Bereiding

Maak de bosbessen schoon en snij de rijpe banaan in dunne plakjes. Doe dit in een schaaltje en mix het met de blauwe druiven. Schep de kwark er doorheen, knijp er een halve sinaasappel bij uit en voeg een klein beetje vanillepoeder door het mengsel. Serveer het geheel eventueel met mini stroopwafeltje.

Ingrediënten

  • 150 gram magere kwark
  • honing
  • bastonjekoekjes
  • enkele grote aardbeien
  • pure chocolade

Bereiding

Schep de kwark in een schaaltje en druppel er een honing overheen naar wens (niet iedereen houdt van evenveel zoetigheid). Zet er vervolgens een grote verse aardbei op en leg er een bastonjekoekje bij of zet deze in de kwark vlak voor serveren. Zet er los een klein bakje met vloeibare pure chocolade bij waar de koek desgewenst in gedipt kan worden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Magere kwark is lekker en gezond"

Reactie

Hub Robroek, 11-10-2009 17:02 #1
Hoeveel magere kwark mag ik per dag gebruiken, en wat doet magere kwark. Reactie infoteur, 12-10-2009
Als men over een portie praat dan praat je over ca. 150 gram. Maar als je een maaltijd vervangt door magere kwark (bijvoorbeeld gecombineerd met vers fruit) dan is 200 tot 225 gram prima te doen.
Er zit een zeer beperkt aantal koolhydraten in kwart, maar in ruime mate eiwitten (wat weer bouwstoffen voor het lichaam zijn). Er zit nauwelijks vet in en er wordt algemeen aangegeven dat het meer voor je lichaam doet dan de yoghurt variant.

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 20-09-2009
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Magere maaltijden
Reacties: 1
Schrijf mee!