InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Snelle pasta's: Tortellini met kipfilet of penne met spek

Snelle pasta's: Tortellini met kipfilet of penne met spek

Snelle pasta's: Tortellini met kipfilet of penne met spek De volgende recepten zijn lekkere, gezonde en snelle pastagerechten van tortellini met italiaanse kruiden en kipfilet en penne met spinazie en spekjes. Het zijn simpele gerechten, maar makkelijk om voor veel personen klaar te maken. Tot nu toe is er niemand die ik ken die het niet lekker vindt en velen vragen mij het recept!

Tortellini met italiaanse kruiden en kipfilet

Bereidingstijd: 25 minuten

Benodigdheden (voor 4 personen):
  • 1 zakje tortellini met kaasvulling (250 gram)
  • 350 gram kipfilet
  • Bakje champignons van 250 gram
  • 3 teentjes knoflook
  • 1 courgette
  • 1 blikje ananas in stukjes
  • Bakje taugé van 125 gram
  • 3 lente uitjes
  • 1 zakje (50 gram) pijnboompitten
  • 250 gram crème fraîche of kookroom
  • Italiaanse kruiden
  • Zout
  • Peper
  • Olie

Snijd de kipfilet in stukjes en bak het in een wok op gemiddeld vuur in een beetje olie gaar. Voeg zout, peper, 3 teentjes geperste knoflook en veel Italiaanse kruiden toe. Laat ondertussen in een grote pan water koken en voeg de tortellini hieraan toe. Voeg een beetje olie aan het water toe, zodat de pasta niet gaat plakken. Kook de tortellini volgens de verpakking gaar.
Snijd de champignons in vieren en de courgette in blokjes en bak dit kort mee. Snijd de lente uitjes in stukjes en voeg dit samen met de gewassen taugé, de uitgelekte ananas en de pijnboompitten toe aan de wok. Verwarm het gerecht nog even op een laag vuurtje en voeg als laatst de crème fraîche of kookroom toe aan het gerecht. Giet de tortellini af en voeg dit ook aan de wok toe. Roer alles goed door elkaar en klaar!

Penne met spinazie en spekjes

Bereidingstijd: 20 minuten

Benodigdheden (voor 4 personen):
  • 1 dubbel pakje spekjes (dobbelsteentjes of reepjes)
  • 2 stuks kipfilet
  • 400 gram penne
  • 2 pakken van 450 gram spinazie à la boursin
  • Bakje kastanje champignons van 250 gram
  • Zout
  • Peper
  • Olie

Snijd de kipfilet in stukjes en bak het in een koekenpan of wok op gemiddeld vuur in een beetje olie gaar. Voeg wat zout en peper toe. Tip: Voeg niet teveel zout toe, want de spekjes zijn ook al redelijk zout. Laat ondertussen in een grote pan water koken en voeg de penne hieraan toe. Voeg een beetje olie aan het water toe, zodat de pasta niet gaat plakken. Kook de penne volgens de verpakking gaar. Laat in een aparte pan de spinazie langzaam ontdooien en warm worden. Let op dat het niet gaat koken. Voeg de spekjes aan de kipfilet toe en laat dit even kort meebakken. Snijd de kastanje champignons in vieren en voeg dit aan de kipfilet en spekjes toe. Giet de penne af. Voeg nu de spinazie aan de wok toe en roer dit goed door elkaar.
Serveer de penne en het wokmengsel apart.

Het spreekt voor zich dat deze recepten naar eigen smaak of idee aangepast of veranderd kunnen worden. Je kunt een beetje spelen met de genoemde ingrediënten, of bijvoorbeeld andere (verse) kruiden toevoegen. Zo is het bijvoorbeeld goedkoper en even lekker om bij het tweede gerecht 1 pak spinazie à la boursin en 1 pak spinazie à la crème te gebruiken.
U kunt om het gerecht nog gezonder te maken in plaats van de "gewone" penne de volkoren variant gebruiken.

Eet smakelijk!
© 2010 - 2019 Natuurlijk, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Zelfbedachte recepten

Reageer op het artikel "Snelle pasta's: Tortellini met kipfilet of penne met spek"

Infoteur: Natuurlijk
Laatste update: 28-05-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!