InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Barbeque ideeën

Barbeque ideeën

Het is weer barbeque tijd. De winkels liggen weer vol met allerlei gemakkelijke maar veel te dure barbeque pakketjes. Zelf maken is een stuk voordeliger en vaak ook nog lekkerder.

Tips

  • Tip: Maakt u gebruik van houten satestokjes leg deze dan eerst even een half uurtje in een schaal met water. Hierdoor verbranden ze minder snel.
  • Tip: Onderaan het satestokje is het het beste een stuk groente te plaatsen. Dit laatste stukje wordt namelijk meestel moeilijk gaar.
  • Tip: Kook kippenpootjes en vleugeltjes eerst even gaar in de magnetron. Dit voorkomt rauwe kip.
  • Tip: Een bak huzaren of rundvleessalade is makkelijk aan te kleden met cherrytomaatjes, zilveruitjes en augurk. Lekker met stokbrood.

Sjaslick

Ingrediënten

  • Hamlappen / Kipfilet
  • Uien
  • Paprika

Bereiding
Snij de hamlappen of kipfilet in mooie dobbelsteenvormige stukken. Snij de ui in vieren en de paprika in grote stukken. Rijg eerst een stuk paprika dan een stuk vlees en dan een stuk ui. Dit omdat het eerste stukje vaak niet gaar wil worden. Varieer met diverse kleuren paprika.

Sate

Ingrediënten

  • Hamlappen of kipfilet
  • Knoflook
  • Ui
  • Ketjap manis

Bereiding

Ui en knoflook fijnsnijden en mengen met de ketjap. Het vlees in dobbelsteentjes snijden. Een paar uur in de marinade laten liggen en vervolgens rijgen aan een sateprikker.

Vis stokje

Ingrediënten

  • Talapia filet
  • Knoflook
  • Ketjap

Bereiding

Filets in stukken snijden en even marineren in de ketjap met geperste knoflook. Vervolgens rijgen aan een sateprikker.

Vega stokjes

Ingrediënten

  • Vegaburgers zonder vulling
  • Paprika
  • Ui

Bereiding

Vegaburgers in stukken snijden. Ui in vieren delen en de paprika in stukken snijden. Rijgen aan een sateprikker.

Hawai stick

Ingrediënten

  • Kipfilet
  • Ananas
  • Blok ham
  • Kaas

Bereiding

Kipfilet en ananas in blokjes snijden. Aan een sateprikker rijgen eerst ham dan kipfilet en eindigen met ananas. Vlak voordat het vlees klaar is een stukje aluminiumfolie onder het de spies doen op de barbeque en de kaas over de spies leggen. Serveren als de kaas is gesmolten.

Pastasalade met tonijn

Ingrediënten

  • Sla
  • Komkommer
  • Tomaat
  • Paprika
  • Feta
  • Blikje tonijn op water
  • Penne of Farfalle

Bereiding

Penne of Farfalle koken volgens bereiingswijze. Komkommer schillen en in vieren delen. Vervolgens hier kleine stukjes van snijden. Tomaat en paprika in stukjes snijden. Sla mengen met de sla, komkommer en tomaat. Feta blokjes toevoegen. Vervolgens de pasta erbij en licht dressing toevoegen. Goed mengen en tot slot de tonijn toevoegen.

Kids fun

Ingrediënten

  • Hamburger
  • Knakworst
  • Frikadel

Bereiding

Frikadel, hamburger en knakworst in stukjes snijden en om en om aan een satestokje rijgen.

Pindasaus

Ingrediënten

  • Pindakaas
  • Stroop
  • Ketjap
  • Peper en zout

Bereiding

Enkele eetlepels pindakaas met een bodempje water op een zacht vuur warm laten worden en goed mengen met een garde. Stroop en een scheutje ketjap toevoegen. Goed roeren en zachtjes laten koken. Peper en zout naar smaak toevoegen. Ook lekker met een gebakken gesnippert uitje.
© 2009 - 2019 Joh78, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Syrische BarbequeSyriërs zijn dol op picknicken en meestal betekent picknicken tegelijk barbecuen. Hieronder volgen de recepten voor de d…
Gourmet boodschappenlijstGourmet boodschappenlijstGourmetten is een makkelijke en gezellige etensbereiding en vooral populair op feestdagen, feestjes en in weekenden. Voo…
Syrische recepten: Mensaf en KoftehMensaf is een van de beroemdste gerechten uit het Midden-Oosten. Het is ook verrassend eenvoudig te maken en wordt onder…
Witlof, van ovenschotel tot saladeWitlof is een groente, die niet iedereen kan waarderen vanwege de soms wat bittere smaak. Witlof kun je echter lekkerder…
Gezond en groente: AubergineGezond en groente: AubergineElke kok houdt van afwisseling, maar afwisseling mag het koken niet veel moeilijker maken. Ook mag het het proces niet a…

Reageer op het artikel "Barbeque ideeën"

Infoteur: Joh78
Laatste update: 02-10-2014
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!