InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Geen tijd om te koken? ff een snelle hap

Geen tijd om te koken? ff een snelle hap

Geen tijd om te koken? ff een snelle hap Iedereen heeft wel ns geen zin om te koken, of geen tijd, maar omdat je toch wat gezonds binnen wilt krijgen, zeker als je kleine kinderen hebt, voel je je toch verplicht wat te maken. Hier een aantal simpele en snelle gerechtjes, waardoor je in een handomdraai toch wat goeds op tafel hebt staan.

Macaroni met ham en kaas

voor 2 personen:
  • 200 gram macaroni
  • 100 gram ham
  • 100 gram geraspte kaas
  • peper en zout
  • boter of olie

Kook de pasta volgens gebruiksaanwijzing. Bak in een pan de ham die in stukjes gesneden is gaar, voeg peper en zout toe naar smaak. Roer de gare uitgelekte macaroni erdoor samen met de geraspte kaas. Als je het allemaal wat voller van smaak wilt hebben kun je er 125 ml. slagroom doorheen roeren. Geserveerd met een salade een goede maaltijd !

Goulash

voor 2 personen:
  • 1 ui
  • 1 paprika
  • 2 tomaten
  • 200 gram bami- of nasivlees
  • 1 bekertje zure room
  • peper en zout

Snijd de ui, paprika en tomaat in stukjes. Bak het vlees in de pan bruin, voeg de groenten erbij en laat 10 minuten doorgaren. Als alles gaar is het vuur uit, de zure room erbij voegen en peper en zout naar smaak. Geserveerd met rijst lekker en gezond !

Bloemkoolstamppot

voor 2 personen:
  • een halve kilo aardappelen
  • 1 bloemkool
  • peper, zout en nootmuskaat
  • 1 kopje melk
  • 50 gram geraspte kaas

Kook de aardappelen en de bloemkool gaar in 2 pannen. Als ze gaar zijn afgieten en samen in 1 grote pan stampen, klop hierbij de melk erdoorheen voor een luchtig effect. Voeg peper, zout en nootmuskaat toe naar smaak. Strooi als laatste de geraspte kaas eroverheen.

Ratatouille

voor 2 personen:
  • 1 courgette
  • 1 aubergine
  • 1 paprika
  • 1 tomaat
  • 1 ui
  • 1 teentje knoflook
  • peper en zout

Maak alle groenten schoon en snijd ze in blokjes. Doe alles in een wok en bak het gaar, op het laatste pas de tomaat erbij.
Voeg peper en zout naar smaak toe, laat nog 15 minuten stomen en klaar is de heerlijke ratatouille.

Panpizza

  • sneetjes oud brood
  • tomatenketchup
  • 1 tomaat
  • salami
  • italiaanse kruiden
  • kaas
  • boter

Besmeer het brood met ketchup, en leg er dan de salami en de tomaten in plakjes op. Strooi daaroverheen de kruiden en bedek met kaas. Smelt in de pan de boter, leg er de boterham in en laat 10 minuten bakken, niet draaien !
© 2009 - 2019 Mamasan, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Geen tijd om te koken? ff een snelle hap"

Infoteur: Mamasan
Gepubliceerd: 11-06-2009
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!