InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Twee snel-klaar pasta gerechten!

Twee snel-klaar pasta gerechten!

Twee snel-klaar pasta gerechten! Zoek je een heerlijk spaghetti gerecht, dat snel te bereiden is? Probeer dit gerecht dan eens uit. Je hoeft er geen topkok voor te zijn. De ingrediënten zijn lekker en gezond. Heb je niet veel tijd om te koken, dan is dit een ideaal recept om eens uit te proberen. Hou je meer van macaroni, dan kun je kiezen voor het tweede snel-klaar pastagerecht. Dit zijn ideale gerechten voor mensen die niet veel tijd hebben om te koken of nog niet zo veel ervaring hebben. Eenvoudig en snel!

Spaghetti gerecht

Bereidingstijd is ongeveer 30 minuten.

Ingrediënten

Voor 4 personen
  • Een pak spaghetti (500 gram)
  • Een pond bieflappen
  • Een vleesbouillonblokje
  • Spekkies (250 gram)
  • Boerensoepgroente (500 gram)
  • Een bakje champignons
  • Mespunt cayennepeper

Bereiding

Snijd de bieflappen in kleine stukjes. Doe dit in een pannetje met water, een bouillonblokje en tomatenpuree. Breng dit aan de kook en laat het op zacht vuur gaar koken (ongeveer 20 minuten). Bak ondertussen de spekkies in een koekenpan of wokpan. Snijd de champignons in plakjes en voeg deze toe aan de spekkies. Bak ze even mee en voeg dan de boerensoepgroente toe. Roer alles goed door elkaar totdat de boerensoepgroente zacht is geworden. Voeg vervolgens het mengsel uit het pannetje toe. Roer alles goed door elkaar. Voeg een mespunt cayennepeper toe en laat het nog 10 minuten op laag vuur sudderen. Ondertussen kun je de spaghetti koken volgens het recept op de verpakking.

Variaties

Je kunt de bieflappen ook vervangen door hamblokjes (250 gram). In het pannetje doe je dan alleen het bouillonblokje en de tomatenpuree. Dit hoeft dan maar een minuut of 10 te koken. De hamblokjes voeg je toe na het bakken van de spekkies en champignons in de koekenpan of wokpan. Op deze manier ben je nog sneller klaar en staat dit gerecht al binnen 20 minuten op tafel.

Macaroni gerecht

Bereidingstijd ongeveer 20 minuten

Ingrediënten

Voor 4 personen
  • Een pak macaroni
  • Een pond rundergehakt
  • Een grote ui
  • Een rode paprika
  • Een teentje knoflook
  • Een blikje tomatenpuree
  • Peper
  • Zout
  • Kerrie
  • Olijfolie

Bereiding

Rul de rundergehakt in een hapjespan of wokpan tot je geen rood meer ziet, Kruid het gehakt tijdens het rullen met peper, zout en kerrie (naar smaak). Doe de tomatenpuree bij de gehakt en roer dit even goed door. Snij ondertussen de ui en paprika in kleine stukjes en bak dit op laag vuur in een koekenpan met een scheutje olijflolie. De ui moet glazig worden en niet bruin. Knijp het teentje knoflook uit over de ui en paprika. Meng alles goed door elkaar. Voeg het ui-paprika-knoflook mengsel toe aan het gehakt. Roer alles goed door elkaar. Kook ondertussen de macaroni volgens de aanwijzingen op de verpakking. Voeg het gehaktmengsel toe aan de macaroni en voeg eventueel nog wat peper, zout of kerrie toe.

Variatie

Je kunt, in plaats van tomatenpuree, ook een pot tomatensaus toevoegen aan het gehakt.

Eet smakelijk!
© 2012 - 2018 Caressa, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Twee snel-klaar pasta gerechten!"

Infoteur: Caressa
Gepubliceerd: 02-10-2012
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!