InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Kip in de maaltijdsalade

Kip in de maaltijdsalade

Kip in de maaltijdsalade Kip wordt veelvuldig toegepast in de keuken. Het is eenvoudig klaar te maken en erg lekker. De wok leent zich ook uitstekend voor kip. Enkele gezonde salades met kip waarmee uiteraard weer gevarieerd kan worden en die als volwaardige maaltijd kunnen dienen.

Kipsalade versie 1

Ingrediënten

  • 1 dubbele kipfilet
  • 1 zakje gemengde sla
  • enkele sherrytomaatjes
  • 1,5 eetlepel yogonaise
  • enkele cocktailuitjes
  • olijfolie
  • scheutje wijnazijn

Bereiding

Snij de kipfilet in kleine stukjes en wok de stukjes in een klein beetje olijfolie. Intussen de sla in een grote kom doen, voeg wat sherrytomaatjes en cocktailuitjes toe en meng dit met een scheutje wijnazijn. Even laten intrekken en als de kipfilet is afgekoeld deze toevoegen. Meng als laatste de salade met nog wat yogonaise.

Kipsalade versie 2

Ingrediënten

  • 8 kipvleugeltjes
  • 1 zakje krulsla
  • kerriesausje
  • enkele trostomaten
  • enkele sjalotjes
  • olijfolie
  • scheutje wijnazijn
  • 3 eieren
  • 1/2 komkommer
  • pijnboompitten

Bereiding

Wok de kipvleugeltjes in wat olijfolie en kook de eieren hard. De krulsla in een grote kom doen en enkele trostomaten en sjalotjes wassen en halveren. Voeg deze toe aan de sla en giet er wat wijnazijn bij. De kip af laten koelen, van de botjes plukken en leg de stukjes even in een kerriesausje. Daarna de stukjes kip toevoegen aan het slamengsel, samen met de pijnboompitten en goed mengen. De komkommer in stukjes snijden en de hardgekookte eieren. Deze om en om op het slamengsel leggen.

Kipsalade versie 3

Ingrediënten

  • 1 dubbele kipfilet
  • 1 krop ijsbergsla
  • 100 gram strikjespasta
  • 1 groene paprika
  • 1 eetlepel notenolie
  • venkel
  • olijfolie
  • pijnboompitten

Bereiding

Maak kleine stukjes van de dubbele kipfilet en wok deze in een beetje olijfolie. Kook tegelijkertijd de pasta en rooster de pijnboompitjes kort. Intussen de krop sla schoonmaken en in een kom doen evenals de groene paprika en wat venkel. Als de kip en pasta klaar zijn, laten afkoelen en mengen door het slamengsel. Daarna wat pijnboompitjes erbij en met de notenolie mengen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Kip in de maaltijdsalade"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 18-05-2009
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Magere maaltijden
Schrijf mee!