InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Heerlijke toetjes, lekker op elk moment van de dag

Heerlijke toetjes, lekker op elk moment van de dag

Heerlijke toetjes, lekker op elk moment van de dag Toetjes, altijd lekker, als tussendoortje, als ontbijt, of gewoon na je avondeten, toetjes horen er gewoon bij. Hier een aantal recepten van lekkere toetjes, makkelijk te bereiden, en natuurlijk ouderwets lekker.

Hangop

  • 4 liter karnemelk
  • 8 beschuitjes
  • bruine suiker
  • 1 deciliter melk of room

Neem een grote kookpan, en plaats daar een vergiet in. Leg een schone doek over de pan en vergiet en giet de karnemelk op de doek. De karnemelk zal zo gezeefd worden door de doek, waardoor het dikke gedeelte achterblijft op de doek. Dit dikke gedeelte in een schaal scheppen en daar de melk of room doorheen roeren. Schenk dit vervolgens over de beschuiten en strooi er daarna de bruine suiker overheen.

Rijstepap met krenten

  • 250 gram rijst
  • 3/4 liter water
  • 100 gram krenten of rozijnen
  • zout
  • boter
  • suiker

Eerst moet de rijst en krenten gewassen worden. Ondertussen breng je het water aan de kook, waarna de rijst en krenten toegevoegd moeten worden, voeg hieraan ook een beetje zout toe. Dan laat je alles gaar koken zonder te roeren, dit duurt ongeveer een half uur, waarna alles flink doorgeroerd moet worden. Verdeel alles over een aantal borden, voeg suiker naar smaak toe, en voor de afwerking een klontje boter in het midden.

Appelpap

  • 750 gram appelen, het liefst zure
  • 300 gram bloem
  • 2 liter karnemelk
  • bruine suiker

Schil de appels en haal de klokhuizen eruit, en maak er dan appelmoes van. De karnemelk met de bloem mengen totdat het een papje is en giet dit dan bij de appelmoes, ondertussen goed roerend. Laat het geheel even goed doorkoken. Voeg na het opdienen suiker naar smaak toe.

Haagse bluf

  • 250 gram suiker
  • 2 deciliter bessensap
  • 2 eiwitten
  • lange vingers

Meng de suiker, het bessensap en de eiwitten in een schaal en klop dit net zolang totdat het stijf is, zo stijf dat de schaal op zn kop gehouden kan worden zonder dat het er weer uitloopt. Verdeel dit in schaaltjes en serveer het met lange vingers.

Smakelijk eten!
© 2009 - 2019 Mamasan, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Heerlijke toetjes, lekker op elk moment van de dag"

Reactie

Jolene, 16-04-2009 10:20 #1
Mmmm… Heerlijk.
Met deze toetjes moet je wel buikspieroefeningen doen…
:-p

Infoteur: Mamasan
Gepubliceerd: 15-04-2009
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Reacties: 1
Schrijf mee!