InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Haagse Bluf, makkelijk en lekker

Haagse Bluf, makkelijk en lekker

De kip of het ei?

Haagse Bluf is een van de vele toetjes die je met eiwitten kunt maken. Ooit stilgestaan bij de kleur van eieren? Witte kippen leggen meestal witte eieren en bruine eieren hebben met name bruine 'legmoeders'. Toch zegt de kleur van een kip niet alles. Wat wel alles zegt is het oorlelletje van de kip. Rode oorlelletjes horen steevast bij bruine eieren. Kippen met witte oorlellen leggen witte eieren.

Voor dit toetje is het belangrijk dat je een schone, ontvette kom gebruikt. Wrijf even met een stukje citroen of met wat azijn langs de binnenkant en je weet zeker dat het goed is.

Benodigdheden

  • 2 dl bessensap
  • 150 gram suiker
  • 4 eiwitten

Bereiding

Splits de dooiers en de eiwitten. Doe het bessensap met de eiwitten en de suiker in een grote kom. Klop het mengsel met een garde tot het stijf is. Als je de kom kan omdraaien zonder dat het mengsel eruit valt, ben je klaar.

Lekker met...

Serveer de Haagse Bluf met lange vingers, yoghurt, vla of een lekkere fruitsalade.

Samen met de kinderen

Kinderen zijn gek op Haagse Bluf. Het is ook een leuk toetje om samen met de kinderen te maken. Laat ze bijvoorbeeld de eieren splitsen. Hier is een makkelijke manier. Breek een ei boven een kommetje en doe je hand eronder. Vang de dooier op en laat het eiwit tussen je vingers door in het kommetje lopen. Is de Bluf stijfgeklopt, hou de kom dan ondersteboven boven hun hoofd.
© 2007 - 2017 Kooitje, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Haagse Bluf, makkelijk en lekker"

Infoteur: Kooitje
Gepubliceerd: 09-11-2007
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!