InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Warme borrelhapjes

Warme borrelhapjes

Lekker voor bij de borrel, als tussendoortje of ter afwisseling van al het "gezonde hapjes geweld". Enkele recepten voor het warme borrelhapje. Varieer zelf ook met ingredienten. Een smakelijke snack toegewenst!

Kiprolletje

Ingrediënten

  • 500 gram kipfilet
  • 150 gram kippenbouillon
  • 20 vel filodeeg
  • 1 rode ui
  • aroma
  • 100 gram boter
  • bloem
  • paneelmeel
  • 2 teentjes knoflook
  • 1,5 dl melk
  • parmezaanse kaas
  • 2 eieren
  • peper en zout

Bereiding

Maak de ui klein en doe deze in een pan met een beetje boter. Doe er na enkele minuten de klein gemaakte ui bij. Als dit erbij zit ook nog een beetje bloem toevoegen. Daarna de melk, wat aroma en bouillon roerend toevoegen en laten koken.
Intussen moet de kip garen en als de kip gaar is het vlees er af halen en toevoegen aan het mengsel, tezamen met de kaas, paneermeel en peper en zout naar smaak. Laat het geheel wat afkoelen en voeg de eieren toe.

Snij nu de vellen filodeeg doormidden en leg op de korte kant een tot anderhalve eetlepel van het mengel neer. Vouw nu de zijkanten naar binnen en bestrijk het filodeeg met de gesmolten boter. Rol ze nu op en leg ze op een ovenschaal. De rolletjes moeten ca. 15 minuten in een over op 200 graden.

Pittige gehaktballetjes

Ingrediënten

  • 350 gram rundergehakt
  • paneermeel
  • 2 teentjes knoflook
  • 2 eetlepels ketjap
  • peper en zout
  • 1 pepertje
  • olijfolie

Bereiding

Meng alle in ingrediënten en voeg paneermeel toe tot er een volle massa ontstaat, peper en zout naar smaak toevoegen. Meng het goed en laat het een half uur staan. Maak er nu kleine gehaktballetjes van en bak ze in de hapjespan in olijfolie. Laat een schoon en fijngehakt pepertje meebakken en presenteer het op een grote schaal met een pittig sausje. Leg er eventueel ook wat blokjes Franse kaas bij.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Warme borrelhapjes"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 14-09-2008
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Snacks
Schrijf mee!