InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Maaltijdsalades

Maaltijdsalades

Maaltijdsalades In de zomer doen de maaltijdsalades het altijd extra goed. Simpel klaar te maken, lekker en exact naar smaak aan te maken en boordevol vitamines. Enkele lekkere maaltijdsalades om zelf klaar te maken of desgewenst ingredienten aan toe te voegen.

Macaronisalade

Ingrediënten

  • 1 pak macaroni
  • 2 paprika's
  • zilveruitjes
  • 1 grote wortel
  • 1 komkommer
  • olijven
  • 3 eieren
  • 2 tomaten
  • zachte saladedressing
  • peper en zout

Bereiding

Kook de macaroni en de eieren (hardgekookt). Snij de paprika, komkommer, wortel, tomaten en voeg het toe aan de gekookte macarone. Voeg zilveruitjes en olijven naar smaak toe en evenals wat peper en zout naar smaak. Tenslotte nog wat saladedressing en leg de plakjes ei er overheen.

Frisse kipsalade

Ingredienten

  • 1 krop verse sla
  • 1 dubbele kipfilets
  • pijnboompitten
  • 150 gram aardbeien
  • 1/2 meloen
  • 150 gram brie
  • sap 1/2 citroen
  • olijfolie
  • peper en zout

Bereiding

Maak de sla schoon en doe deze in een grote kom. Voeg de aardbeien kleingesneden toe evenals de meloen in kleine stukjes gesneden. Grill in de tussentijd de kipfilets en rooster de pijnboompitten. De brie in kleine stukjes toevoegen evenals de kipfilets kleingesneden.
Tenslotte de pijnboompitten toevoegen, een beetje peper en zout naar smaak, wat citroensap en als laatste een scheutje olijfolie.

Salade ei en ham

Ingrediënten

  • 200 gram verse veldsla
  • 6 eieren
  • 200 gram kleine blokjes ham
  • 1 klein potje sellerie
  • 1 klein blikje ananas (blokjes)
  • 2 middelgrote prei
  • 1 klein blikje mais
  • yogonaise

Was de veldsla en doe deze in een grote kom. Kook de eieren hard en snij deze overdwars.
Laat de sellerie, mais en ananas goed uitlekken en snij de prei in dunnen ringen.
Voeg dit toe aan de sla. Snij nu de dikke plakken ham in blokjes en voeg deze ook toe aan de salade. Giet er een beetje yogonaise overheen en roer de spullen goed door elkaar. Leg er als laatste de ei op en laat het enkele uren in de koeling staan.

Deze salades kunnen met stokbrood of donkerbruin brood geserveerd worden. Zet er desgewenst kruidenboter bij.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Maaltijdsalades"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 05-08-2008
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Magere maaltijden
Schrijf mee!