InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Twee gerechten met varkenshaasmedaillons

Twee gerechten met varkenshaasmedaillons

Twee gerechten met varkenshaasmedaillons Een pasta gerecht met varkenshaas waarmee je iedereen verrast met je kookkunsten en een gegratineerde schotel met o.a. broccoli en varkenshaasmedaillons.

De pasta schotel met varkenshaasmedaillons en rucola.

Wat je nodig hebt voor 4 personen als voorgerecht of voor 2 persoon als hoofdgerecht.

  • 200 gram tagliatelle
  • zout, peper
  • olijfolie
  • 1 fijngesneden sjalotje
  • slagroom
  • 4 gedroogde tomaatjes op olie in stukjes gesneden
  • rucola sla in plukjes en zonder de harde steel
  • 1 varkenshaasje (250 gram) in wat dikke plakjes gesneden
  • 2 ontvelde tomaten zonder zaadjes en in blokjes gesneden
  • zwarte olijven
  • beetje kervel

De bereiding:

De pasta in ruim kokend water met zout en een beetje olie beetgaar koken. Afgietenen afspoelen onder warm water en uit laten lekken. In koekepan of wok olie verwarmen en sjalotje zachtjes een paar minuutjes bakken. Slagroom er door roeren, zachtjes even laten koken en dan de tagliatelle, gedroogde tomaat en rucola een paar minuutjes mee verwarmen. In de andere pan olie heet laten worden en de plakjes varkenshaas op hoog vuur snel rondom bruin bakken. Met zout en peper bestrooien. De tagliatelle over de voor verwarmde borden verdelen en de medaillons erop schikken. Garneren met tomaat, olijvenplakjes en kervel. Een gerecht dat zo uit de keuken van Cas Spijker zou kunnen komen, je maakt er zeker indruk mee.

Gegratineerde varkenshaasjes.

Wat je nodig hebt voor2 personen:

  • 400 gram broccoli
  • zout en peper
  • 250 gram varkenshaas in 6 plakken van ongeveer 3 cm.
  • 6 plakjes ontbijtspek
  • olie
  • 1 ui in ringen gesneden
  • 1 blikje tomatenblokjes
  • slagroom
  • geraspte kaas

De bereiding:

Broccoli in roosjes kort koken in water met zout. Daarna goed uit laten lekken. Om elk plakje vlees een plakje ontbijtspek binden en vast zetten met prikker of keukentouw. Vleespakketjes in olie aan beide kanten heel kort bruinbakken. Ondertussen de oven voorverwarmen op 225 graden. Vlees uit de pan nemen en in het achtergebleven braadvet de ui even bakken. Tomaat, slagroom, zout en peper toevoegen en het mengsel ongeveer 5 minuten laten koken. Dan de broccoli toevoegen en het mengsel in een ovenschaal schenken. Vlees er tussen leggen, kaas er over strooien en een kleine 10 minuten in het midden van de oven gratineren, en dan direct opdienen. eet smakelijk.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Twee gerechten met varkenshaasmedaillons"

Infoteur: Elisabeth2
Gepubliceerd: 18-05-2008
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!