InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > McDonald's Shamrock milkshake en cupcakes

McDonald's Shamrock milkshake en cupcakes

In Nederland nog niet zo bekend, maar in Amerika een superhit. De Shamrock Milkshake van McDonald's. Je kunt deze milkshake gemakkelijk thuis namaken. Lees meer over de milkshake en natuurlijk vind je hier ook het beroemde recept voor de milkshake en voor een topping voor op je cupcakes. Have fun! De Shamrock Shake is een felgroene milkshake met mintsmaak die wordt verkocht bij McDonald's in Canada en Amerika in de maand maart. De milkshake wordt verkocht om St. Patricks Day te vieren.

De Shamrock Milkshake verscheen voor het eerst in 1970. Rogers Merchandising in Chicago heeft de shake ontworpen. Het is officieel een familierecept. Vanaf het jaar 1980 verkoopt de McDonald's ook de Shamrock Shake. Deze milkshake is zeer populair en geliefd. McDonald's heeft ook een Shamrock Sundae Ice Cream verkocht, maar deze liep niet zo goed dus is die uit de handel gehaald. De milkshake blijft echter populair en wordt elk jaar door heel veel mensen gekocht in Canada en Amerika.

Recept Shamrock milkshake

De Shamrock Milkshake is een romige shake met mintsmaak en een topping van slagroom en een kers bovenop. Deze milkshake kun je thuis gemakkelijk maken. Lekker voor in de zomer of steel de show op een feestje.

Benodigdheden voor twee shakes

  • 2 cups vanille ijs
  • 1 1/4 cup magere melk
  • 1/4 teaspoon mint extract
  • 8 druppels groene kleurstof
  • slagroom
  • 1 kers

  • blender
  • groot glas
  • rietje

Doe alle ingrediënten in een blender, behalve de slagroom en de kers. Mix alles op hoge snelheid tot het een glad mengsel is. Als het mengsel goed genoeg is om als milkshake door te gaan doe je het mengsel in het glas. Doe daarbovenop een toef slagroom en daarop de kers en klaar is je Shamrock Milkshake.

Recept Shamrock Milkshake cupcakes

Als je de milkshake lekker vindt dan moet je zeker deze cupcakes eens proberen. De kleur is felgroen en lekker feestelijk. Je steelt hiermee zeker weten de show en iedereen zal naar je recept vragen. Dit recept is bedacht door Youtube kok Laura Vitale.

Benodigdheden, 12 stuks

  • 1 cup kristalsuiker
  • 1/4 cup ongezouten boter op kamertemperatuur
  • 1/4 cup zonnebloemolie
  • 2 eieren
  • 2 teaspoons vanille extract
  • 2 teaspoons bakpoeder
  • 1/8 teaspoon zout
  • 1 1/3 cup patentbloem
  • 1/3 cup melk

Voor de topping:

  • 113 gram ongezouten boter op kamertemperatuur
  • 1/3 teaspoon mint extract
  • 4 cups poedersuiker

  1. Verwarm je over voor op 175 graden Celsius. Zet je cupcake vormpjes klaar in de bakvorm of op de bakplaat.
  2. Meng in een kleine kom de bloem, zout, bakpoeder en vanille extract en zet het aan de kant.
  3. Mix in een andere kom de boter, olie en suiker tot een glad mengsel. Voeg de eieren toe en meng ook dit weer tot een mooi glad mengsel. Voeg de droge ingrediënten toe en mix op een lage stand, voeg ondertussen de melk langzaam toe en tot alles goed gemixt is. MIX NIET TE LANG, tot alles gemengd is is voldoende.
  4. Schep nu het cupcake mengsel in de vormpjes. Vul ze tot driekwart, want ze gaan nog rijzen. Bak ze voor 20 minuten in de oven en laat ze 45 minuten afkoelen.
  5. Om de topping te maken mix je alle ingrediënten voor de topping tot een glad mengsel. Doe het mengsel daarna in een spuitzak met een grote ster als uiteinde en versier je cupcakes.
Gerelateerde artikelen
Zelf kaneelijs maken, receptZelf kaneelijs maken, receptIn dit artikel vind je het recept om zelf kaneelijs te maken. Je hebt er geen speciale ijsmachine voor nodig! Het vergt…
Oreo cupcakes en oreo mikshakeOreos zijn chocoladekoekjes met daartussen een zoete witte vulling. Leer hier hoe je zelf een lekker oreo milkshake kunt…
Zelf een lekkere milkshake makenZelf een lekkere milkshake makenVrijwel iedereen drinkt er wel eens één in de zomer; een lekkere koude milkshake. Dit is een shake gemaakt van onder and…
Milkshake maken: receptMilkshake maken: receptZelf een milkshake maken: hoe doe je dat? Een milkshake is een heerlijke traktatie in de zomer, maar ook in de winter ge…
Milkshakes makenMilkshakes makenWie smoort er in de zomer nou niet naar een heerlijk koude milkshake. Je kan ze zelf ook maken met veel verschillende sm…
Bronnen en referenties
  • www.wikipedia.nl
  • www.laurainthekitchen.com

Reageer op het artikel "McDonald's Shamrock milkshake en cupcakes"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 12-03-2013
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!