InfoNu.nl > Eten en Drinken > Dranken overig > Smoothies en sapjes tegen cellulitis en vochtophopingen

Smoothies en sapjes tegen cellulitis en vochtophopingen

Smoothies en sapjes tegen cellulitis en vochtophopingen De volgende smoothies en sapjes zijn efficiënt tegen plaatselijke vochtophopingen en cellulitis. Je kunt ze drinken als aperitief, als ontbijt of als vervanging van soep. De werkzame ingrediënten zijn o.a. selder, komkommer, peterselie, kervel, ananas, papaja, citroen, gember, appelen, pompelmoes en frambozen.

Smoothie met venkel, komkommer en peterselie

Venkel en komkommer gaan vochtophopingen tegen. Peterselie reinigt en ontgift het lichaam, verwijdert cellulitis en vermindert het hongergevoel.

  • 1 venkel
  • 1 komkommer
  • 4 takjes peterselie
  • Water

Smoothie met komkommer, kervel, peterselie en selder

Komkommer en kervel hebben een vochtafdrijvend effect. Selder verbetert de darmtransit, gaat vochtophopingen tegen en vangt de vetten die reeds in het lichaam aanwezig zijn. Peterselie reinigt en ontgift het lichaam, verwijdert cellulitis en vermindert het hongergevoel.

  • 1 komkommer
  • 100 gram kervel
  • 4 takjes peterselie
  • 2 stengels selder
  • Water

Smoothie met papaja, pompelmoes en citroen

Papaja lost verklevingen van het bindweefsel op en verbetert de vertering van eiwitten en vetten. Pompelmoes zorgt voor een stevige huid.

  • 1 papaja
  • ½ pompelmoes
  • ½ citroen
  • Water

Smoothie met appel en selder

Appelen zorgen voor een stevige huid zodat cellulitis minder zichtbaar wordt. Selder verbetert de darmtransit, gaat vochtophopingen tegen en vangt de vetten die reeds in het lichaam aanwezig zijn.

  • 2 appels
  • 2 stengels witte selder
  • Water

Smoothie met ananas en pompelmoes

Ananas lost verklevingen van het bindweefsel op die ervoor zorgen dat cellulitis niet of moeilijk verwijderd kan worden. Pompelmoes zorgt voor een stevige huid.

  • 1 ananas
  • 2 pompelmoezen
  • Water

Smoothie met selder, wortelen en gember

Selder verbetert de darmtransit, werkt vochtafdrijvend en verwijdert vetten uit de voeding. Wortelen zorgen voor een stevige huid. Gember stimuleert de bloedsomloop waardoor cellulitis en afvalstoffen gemakkelijker verwijderd kunnen worden.

  • 2 stengels selder
  • 3 wortelen
  • 1 stukje gember
  • Water

Smoothie met ananas en frambozen

Ananas lost verklevingen van het bindweefsel op en stimuleert de vertering van eiwitten en vetten. Frambozen hebben een diuretisch effect en ze verbeteren de microcirculatie.

  • 1 ananas
  • 200 gram frambozen
  • Water

Smoothie met wortelen, tomaten, paprika en knoflook

Wortelen en tomaten zorgen voor een stevige huid. Paprika verwijdert een deel van de vetten uit de voeding en voorkomt vetopslag in het lichaam. Knoflook werkt vochtafdrijvend en verwijdert cellulitis.

  • 3 wortelen
  • 4 tomaten
  • 1 rode paprika
  • 1 teentje knoflook
  • Water

Smoothie met selder, groene kool en citroen

Groene kool reguleert het vetmetabolisme en verhindert vetopslag in het lichaam. Selder verwijdert overtollig vocht, verbetert de darmtransit en verwijdert vetten. Citroen stimuleert de productie van collageen waardoor cellulitis minder zichtbaar wordt.

  • 4 stengels selder
  • 400 gram kool
  • ½ citroen
  • Water
Gerelateerde artikelen
Zelf smoothies makenZelf smoothies makenJe kunt zelf de lekkerste smoothies maken, met vers fruit, ijs, koffie of andere ingrediënten. Het enige dat je nodig he…
Last van wallen? Verminder ze met smoothiesLast van wallen? Verminder ze met smoothiesHeb je last van wallen en donkere kringen onder de ogen? Hebben de vele feestjes hun gevolgen voor de huid? Gelukkig kan…

Reageer op het artikel "Smoothies en sapjes tegen cellulitis en vochtophopingen"

Reacties

Esther Martens-Van Duijne, 19-10-2014 11:58 #4
Hallo misschien een domme vraag maar hoeveel water moet je er bij doen?

Ssandra3108 (infoteur), 04-06-2013 10:39 #3
Een stukje fruit erin, zoals banaan, maakt het smakelijker. Banaan maakt het zoeter en romiger. Maar ander fruit kan natuurlijk ook.

Ingrid, 01-02-2013 08:43 #2
Goedemorgen… ik heb vanmorgen een smoothie gemaakt van venkel, komkommer en peterselie en water… echt lekker is dit niet hoor… mag je er iets voor de smaak aan toevoegen en zoja… wat dan?

Irene Mengels, 26-07-2009 11:37 #1
Ik ben deze week begonnen met te detoxen, alleen fruit en groenten, heerlijke smoothies gemaakt en ik voeel me al zoveel beter en lichter.

Infoteur: Avalon
Laatste update: 09-01-2010
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Dranken overig
Reacties: 4
Schrijf mee!