InfoNu.nl > Eten en Drinken > Diversen > Het decoreren van cake pops

Het decoreren van cake pops

Cake pops kun je op allerlei manieren decoreren. Hier staat een lijst met ideeën voor decoraties en waar je deze producten kunt kopen.

De coating

Allereerst moet je natuurlijk de cake balletjes bedekken met een laagje. De manier die voor iedereen mogelijk is, is met gesmolten chocolade. (Smelt)chocolade is namelijk in elke supermarkt te vinden. Gesmolten chocolade kun je ook een andere kleur geen met een speciale levensmiddelenkleurstof.
Let op: Kijk goed of de kleurstof op olie basis is, anders werkt het kleuren van chocolade niet.

Een ander idee is het gebruiken de zogenoemde Candy Melts. Candy Melts zijn van het merk Wilton. Candy Melts zijn in veel verschillende kleuren en smaken verkrijgbaar. Je kunt ze kopen bij sommige groothandels, in hobbywinkels die gericht zijn op taarten maken en decoreren en ook kun je Candy Melts bestellen bij verschillende webshops.

Dippen

Als de coating nog niet opgedroogd is, kun je de cake pops dippen. Dips die je kunt gebruiken zijn:
  • Eetbare (disco)balletjes
  • Smarties
  • Muisjes
  • Hagelslag

Snoepgoed

Je kunt allerlei soorten snoepgoed gebruiken om de cake pops aan te kleden.
  • Snoep in een ronde vorm, bijvoorbeeld smarties, zijn goed te gebruiken als ogen, knopen en neuzen.
  • Zure matten zijn ook veelzijdig te gebruiken. Bijvoorbeeld als tong en sjaaltjes.
  • Kegelvormig snoepgoed en zoutjes zijn leuk te gebruiken als oren, hoorns en steeltjes.
  • Chocolade druppels kun je gebruiken als ogen, knopen, haren, enz.
Je kunt het eigenlijk zo gek niet bedenken! Denk ook aan drop, spekkies of marshmellows, marsepein en de ronde snoepjes van een snoepketting.

Tekenen

Je kunt natuurlijk ook zelf dingen tekenen op de cake pops! Hiervoor kun je tubes kopen waar een eetbare gel in zit. Ook zijn er speciale schrijfpennen die je op voedsel kunt gebruiken. Dezen zijn te vinden in verschillende kleuren en smaken. In sommige supermarkten kun je deze eetbare schrijfpennen/gels vinden bij de bakproducten. Wil je meer keuze? Ga dan op zoek in een hobbywinkel, groothandel of op het internet.

Ook kun je tekenen met gesmolten chocolade. Rol een stukje bakpapier op zodat er een punt aan de onderkant ontstaat. Plak je rolletje van bakpapier die je hebt gemaakt dicht met een plakbandje en knip een klein stukje van het puntje af. Hier kun je een beetje gesmolten chocolade in doen. Vouw de bovenkant dicht. Nu kun je met de chocolade gaan spuiten.
Tip: Oefen eerst even op een stukje (bak)papier met het tekenen voordat je op de cake pops gaat tekenen. Zo weet je zeker dat er niks fout kan gaan.

Denk niet te moeilijk na over de versiering. De meest voor de hand liggende producten kun je gebruiken voor het decoreren van de cake pops. Succes!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Cake pops makenTegenwoordig is creatief bakken erg populair. Cupcakes en taarten zijn toch wel het populairste om te bakken, te beklede…
Cake pops: mogelijke beginnersfoutenCake pops: mogelijke beginnersfoutenNiets is leuker dan een hele namiddag in de keuken staan om cake pops te versieren. Maar soms durft het wel eens fout te…
Cupcakes, cake pops en whoopiesCupcakes, cake pops en whoopiesCupcakes zijn bekend bij de meesten onder ons, maar wat zijn nu eigenlijk cake pops en whoopies? Ontdek de moderne baktr…
Cake pops: hoe maak ik ze klaar?Cake pops: hoe maak ik ze klaar?Hou je van cake? Hou je van zoetigheid? Ben je creatief? Dan is het bakken van cake pops misschien wel iets voor jou. Le…
Frosting receptAls je cupcakes of cake pops gaat maken of een taart gaat vullen, heb je vaak een frosting, of anders genoemd: botercrèm…

Reageer op het artikel "Het decoreren van cake pops"

Infoteur: Mirjamsel
Gepubliceerd: 11-07-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Diversen
Special: Cake pops
Schrijf mee!