InfoNu.nl > Eten en Drinken > Cocktails > 5 heerlijke cocktails met Malibu

5 heerlijke cocktails met Malibu

5 heerlijke cocktails met Malibu In dit artikel komen verschillende lekkere cocktails aanbod met Malibu. De recepten zijn allemaal erg verschillend en de Malibu wordt gemixt met verschillende andere ingrediënten. Er wordt ook uitgelegd hoe de cocktail gemaakt moet worden en in wat voor glas de cocktail bij voorkeur geserveerd moet worden. Alle cocktails zijn voor één persoon.

Chocolade cake

Glas: tulpglas

Ingrediënten:

  • 30 ml Malibu
  • 30 ml Kahlua
  • 30 ml chocolade dessert saus
  • Twee scheppen vanille ijs

Bereidingswijze:

Doe alles samen in de blender zonder ijs. Zorg dat alles goed gemixt is en dat het een glad geheel is geworden. Doe wat fijngestampt ijs in het glas en vul het glas met het mengsel. Deze cocktail kan goed worden gebruikt als toetje en is redelijk machtig.

Magic

Glas: tulpglas

Ingrediënten:

  • 30 ml Malibu
  • 30 ml aardbeienlikeur
  • 30 ml sinaasappelsap
  • Vier aardbeien
  • 60 ml slagroom ( ongeslagen )

Bereidingswijze:

Doe alles samen in een blender. Voeg ijs aan de blender toe. Blend alles samen tot het goed gemixt is. Schenk het mengsel nu uit in het glas. Garneer met een aardbei en wat sinaasappelschil.

Weirdo coconut

Glas: long drink glas

Ingrediënten:

  • 40 ml grapefruitsap
  • 20 ml kiwisiroop
  • 50 ml ananassap
  • 10 ml bananenlikeur
  • 10 ml Blue Curaçao
  • 10 ml wodka
  • 30 ml Malibu

Bereidingswijze:

Meng als eerste het grapefruitsap met de kiwisiroop. Doe dit mengsel in het long drink glas. Schenk het ananassap via de achterkant van een lepeltje op het grapefruit mengsel. Meng de bananen likeur met de Blue Curaçao. Schenk dit mengsel ook via de achterkant van een lepeltje op het ananassap. Meng als laatste de wodka met de Malibu. Schenk nu ook dit via de achterkant van een lepeltje op het Blue Curaçao mengsel.

Goudlokje

Glas: long drink glas

Ingrediënten:

  • 20 ml donkere rum
  • 20 ml Malibu
  • 60 ml ananassap
  • 40 ml sinaasappelsap

Bereidingswijze:

Doe alles samen in een cocktail shaker. Shake het mengsel met ijs totdat de shaker koud aanvoelt. Schenk het mengsel in het long drink glas.

Beautiful swirls

Glas: borrel glas

Ingrediënten:

  • 20 ml Malibu
  • 10 ml frambozenlikeur
  • Een theelepel Blue Curaçao

Bereidingswijze:

Zet het borrelglaasje even in de vriezer zodat deze goed koud is. Doe wat ijs in het glas en schenk hier de Malibu op. Schenk de frambozenlikeur nu heel voorzichtig aan de zijkant van het glas, terwijl je dit doet, draai je het glas heel voorzichtig en langzaam rond. Doe hetzelfde nu met de Blue Curaçao, maar begin aan de andere kant van het glas met schenken dan waar je met de frambozenlikeur bent begonnen.

Lees verder

© 2012 - 2019 Eefjelienie, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "5 heerlijke cocktails met Malibu"

Infoteur: Eefjelienie
Gepubliceerd: 18-10-2012
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Cocktails
Special: Cocktails
Schrijf mee!