InfoNu.nl > Eten en Drinken > Buitenlands > Lekkere pasta recepten

Lekkere pasta recepten

Lekkere pasta recepten De italiaanse keuken is niet meer weg te denken uit onze keuken. Iedereen eet wel eens pasta. Je kan pasta heel goed als voorgerecht eten. Pasta gerechten zijn dikwijls makkelijk te maken en zeer voedzaam. Of u nu een keukenprinses bent of niet, de recepten die in dit artikel staan kunnen niet mislukken.

Lunch en voorgerechten

Tagliatelle met peer en selderijsaus

Ingrediënten:
  • 200 gram tagliatelle
  • zout
  • 1 blik geconcentreerde selderijsoep
  • 1 bekertje crème frâiche
  • 75 gram geraspte belegen kaas
  • versgemalen peper
  • 4 halve peren uit blik
  • 1 eetlepel fijngehakte peterselie
  • desgewenst enkele fijngehakte walnoten

Bereidingswijze:
Kook de tagliatelle in ruim kokend water beetgaar. Verwarm intussen al roerende de selderijsoep samen met de crème frâiche. Laat al roerende de geraspte kaas erin smelten. Breng de saus op smaak met zout en peper. Snijd de peren in de vorm van een waaier. Laat de pasta in een vergiet goed uitlekken en meng hem door de saus. Verdeel de pasta over de borden en garneer met de peer, fiijngehakte peterselie en eventueel de fijngehakte walnoten.

Gevulde pastaschelpen met vismousse

Ingrediënten:
  • 12 grote gekleurde pastaschelpen
  • zout
  • 200 gram schelvisfilet
  • 1 eiwit
  • 1½ dl slagroom
  • 1 eetlepel citroensap
  • 1 theelepel gedroogde dragon
  • versgemalen peper
  • 150 gram kwark
  • 1 eidooier
  • 1 theelepel maïzena
  • 1 theelepel mosterd

Bereidingswijze:
Kook de pastaschelpen in ruim kokend water met zout beetgaar, neem ze uit de pan en laat ze op een doek uitlekken. Snijd intussen de rauwe vis in kleine stukjes en pureer deze samen met het eiwit, 1 dl slagroom, het citroensap en de dragon in een foodprocessor. Breng de mousse pittig op smaak met zout en peper en schep het in de pastaschelpen. Stoom de pastaschelpen in ca. 6 minuten gaar. Roer intussen de kwark, rest van de slagroom, de eidooier en de maïzena in een steelpan door elkaar. Verwarm de saus al roerende op laag vuur tot hij licht gebonden is. Roer de mosterd erdoor en breng het sausje op smaak met zout en peper. Verdeel de saus over de borden en leg de pastaschelpen in de saus.

Hoofdgerechten

Tagliatelle met rosbiefreepjes

Ingrediënten:
  • 500 gram rosbief
  • versgemalen peper
  • 2 sjalotjes
  • 2 stengels bleekselderij
  • 50 gram boter
  • 1 volle eetlepel bloem
  • 2 theelepels paprikapoeder
  • 4 dl gezeefde tomaten (uit een pak)
  • 400 gram tagliatelle
  • zout
  • 1 bekertje crème frâiche
  • 2 eetlepels fijngehakte peterselie
  • 1 eetlepel fijngeknipte bieslook
  • ca. 75 gram geraspte belegen kaas

Bereidingswijze:
Snijd de rosbief in reepjes van ca. 1 cm en bestrooi ze met peper. Pel en snipper de sjalotjes. Maak de bleekselderij schoon en snijd de stengels in smalle boogjes. Verhit de boter in de braadpan en bak de reepjes rosbief in gedeelten snel rondom bruin. Neem het vlees met een schuimspaan uit de pan en houd het apart. Fruit in de achtergebleven boter de sjalot en de bleekselderij ca. 5 minuten en roer er vervolgens de bloem en de paprikapoeder door. Schenk al roerende scheutje voor scheutje de gezeefde tomaten erdoor. Breng de saus al roerende aan de kook en laat hem ca. 15 minuten zachtjes koken. Kook intussen de pasta in ruim kokend water met zout beetgaar. Roer de crème frâiche en de fijngehakte kruiden door de tomatensaus en breng hem op smaak met zout en peper. Roer de reepjes rosbief met het uitgelopen sap erdoor en laat het vlees op laag vuur warm worden. Laat de pasta goed uitlekken in een vergiet en roer hem door de saus. Serveer de geraspte kaas apart.

Canneloni met gehakt, salie en walnoten

Ingrediënten:
  • 1 ui
  • 200 gram gepelde walnoten
  • 600 gram kippe-of kalfsgehakt
  • 1 ei
  • 4 eetlepels paneermeel
  • 1 eetlepel fijngesneden salie
  • 1 zakje gehaktkruiden
  • 250 gram canneloni (voorgekookt)
  • boter om in te vetten
  • ½ liter kippebouillon
  • 1 bekertje crème frâiche
  • zout en versgemalen peper
  • 1 eetlepel fijngehakte peterselie

Bereidingswijze:
Pel en snipper de ui. Hak de walnoten fijn. Meng het gehakt met de ui, het ei, het paneermeel, de salie, de gehaktkruiden en de helft van de walnoten. Kneed het mengsel goed door elkaar en vul hiermee de canneloni. Beboter een ruime ovenschaal en leg de canneloni erin. Roer de bouillon scheutje voor scheutje door de crème frâiche en voeg de rest van de walnoten, zout en peper toe. Schenk de saus over de canneloni en dek de schaal af met aluminiumfolie. Bak de canneloni ca. 30 minuten in het midden van een voorverwarmde oven op 200 graden. Garneer de canneloni met de peterselie.
© 2009 - 2019 Angie73, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Lekkere pasta recepten"

Infoteur: Angie73
Gepubliceerd: 11-11-2009
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Buitenlands
Schrijf mee!