InfoNu.nl > Eten en Drinken > Bereiding > Verse pasta na tien minuten!

Verse pasta na tien minuten!

Verse pasta na tien minuten! Houdt u ook zo van verse pasta? Zou u deze lekkernij zelf ook willen bereiden, maar ziet u op tegen al dat werk? Dan is de volautomatische pasta machine van TREBS misschien iets voor u. Het apparaat maakt in ruim tien minuten verse pasta. De onderdelen zijn bijna allemaal vaatwasmachinebestendig. De Volautomatische pastamachine (model 21126) kan in een keer voor vier grote eters pasta bereiden. Nu kunt u zelf pasta maken.

Veiligheid algemeen

Voordat u een apparaat gebruikt dient u altijd eerst de bijbehorende gebruiksaanwijzing goed te bestuderen. Volgt u de instructies dan ook ten alle tijde op. Indien u het apparaat opent om storingen te verhelpen of om de onderdelen uit elkaar te halen dient u altijd eerst de stekker uit het apparaat te halen. Dit artikel is geen vervanging van de gebruiksaanwijzing, maar wil slecht een beeld geven van de functionaliteiten van de TREBS Comfortcook volautomatische pastamachine, model 21126.

Gebruik pastamachine

U dient vantevoren te bepalen welke soort pasta u wilt maken. Dan kiest u de hierbij behorende pastavorm, die eenvoudig te wisselen is. U sluit de sluitschuif. Voor een pastagerecht voor vier personen dient u ongeveer vijfhonderd gram pasta te bereiden. Ter herinnering: een pond, of een halve kilogram komt overeen met vijfhonderd gram. Daartoe voegt u vijfhonderd gram meel in de mengcontainer met daarbij drie grote eieren en een kleine hoeveelheid water. De hoeveelheid water is afhankelijk van de gebruikte meelsoort. Daarnaast kunt u afhankelijk van uw eigen smaak nog wat zout en olijfolie bijvoegen. De pastamachine heeft ongeveer drie minuten de tijd nodig om te kneden. Dus in drie minuten kan deze machine pastadeeg maken. Daarna kunt u de sluitschijf openen. Na ongeveer een minuut wordt de pasta door de vorm naar buiten geperst. Met het bijbehorende plastic mes kunt u de pasta afsnijden. Deze pasta is klaar voor bereiding. U kunt deze heerlijke deegwaar dan ook direct verder verwerken (koken). Deze verse pasta hoeft slechts enige minuten te koken. Kijkt u naar de recepten bij het bijgeleverde (of down te loaden) kookboek.

Mogelijke pastavormen?

Hieronder volgt een alfabetische lijst van de mogelijke pastavormen:
  • biscotti, fettuccine, lungiune, pappardelle
  • penne, rigatoni, spaghetti, spaghettini
  • tagiatelli, vermicelli

Welke soorten meel geven het beste resultaat?

Trebs raadt aan Semola of Grano Duro pastameel te gebruiken voor het beste resultaat. U kunt ook andere soorten meel gebruiken, maar het kan zijn dat de pasta dan minder smaakvol is. Aangeraden wordt om olijfolie te gebruiken voor de authentieke smaak. Er zijn meerdere bedrijven in Nederland die het gewenste meel verkopen. U kunt op internet zoeken naar het dichtstbijzijnde verkooppunt.

Tips en tricks

In de handleiding staan afbeeldingen van deeg met de juiste consistentie. Aangeraden wordt niet alle eieren ineens aan het meel toe te voegen. Beter is het de eieren een voor een toe te voegen. Na mengen kunt u aan de hand van de foto's beoordelen of er nog extra vloeistof toegevoegd dient te worden.

Recept voor 2 personen?

Tweehonderdvijftig gram bloem, twee grote eieren, een beetje water, afhankelijk van de meelsoort en een beetje zout en olie naar smaak.

Hoe maak ik gekleurde pasta?

Voor rode pasta dient u een beetje bietensap toe te voegen. Zwarte pasta wordt gemaakt met inktvisinkt. Groene pasta verkrijgt men door het toevoegen van een beetje spinazie. In de handleiding staan de gewenste hoeveelheden aangegeven om pastadeeg te maken met deze pastamaker.

Schoonmaken van de onderdelen

Het merendeel van de onderdelen van de pastamachine kan in de vaatwasser. Alleen bij de mengcontainer wordt afgeraden deze in de vaatwasser te reinigen in verband met verkleuren.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.trebs.nl
  • http://www.trebs.nl/producten/household_en_living/keukenproducten/21126_comfortcook

Reageer op het artikel "Verse pasta na tien minuten!"

Infoteur: Blackbeauty
Laatste update: 18-06-2016
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Bereiding
Schrijf mee!