InfoNu.nl > Eten en Drinken > Bereiding > Samen pizza bakken, gewoon aan tafel!

Samen pizza bakken, gewoon aan tafel!

Samen pizza bakken, gewoon aan tafel! Houdt u ook zo van pizza? Dan kunt u het bereiden van uw lievelingsgerecht in een feestelijk jasje gieten. Met de TREBS Comfortcook kunt u een grote pizza, of vier minipizza's zo op tafel bakken. Leuk voor een origineel etentje!

Veiligheid

U dient er rekening mee te houden dat het apparaat en de voedingsmiddelen altijd heet kunnen zijn. Gebruik altijd voldoende bescherming om uzelf en anderen tegen verbranden te beschermen. Laat dit toestel in werking nooit onbeheerd achter. Het elektrische onderstel mag nooit onder water gedompeld worden! Voordat u een apparaat gebruikt dient u altijd eerst de bijbehorende gebruiksaanwijzing goed te bestuderen. Zorg ervoor dat de pizzaoven op een stabiele, warmtebestendige ondergrond staat die ook nog bestand is tegen spatten. Dit artikel is niet bedoeld om de gebruiksaanwijzing te vervangen. De tekst probeert op een informatieve manier een beknopt beeld van de TREBS Comfortcook functionaliteit te geven. Het kan zijn dat de vormgeving en een aantal functionaliteiten in de loop van de tijd veranderen. Dit kunt u dan weer terugvinden in de bijbehorende gebruiksaanwijzing.

TREBS Comfortcook: samen gezellig pizza bakken!

Indien iedereen in uw familie van pizza houdt kunt u eens iets anders doen dan gourmetten. De elektronicaproducent TREBS heeft nu een elektrische pizzaoven voor recreatief gebruik op de markt gebracht. Het onderstuk is elektrisch. Dit voor het verwarmen van uw pizza. Om de sfeer authentiek te houden is de oven bedekt met een terracotta koepel. Met deze set kunt u zowel een grote pizza, als enkele kleine pizza's in een keer bakken. TREBS geeft aan dat u in slechts vijf minuten een overheerlijke pizza kunt bakken. Er wordt een bakplaat en pizzavorm bijgeleverd, en vier geïsoleerde bakspatels. Indien u meer van ander gebak houdt: deze funoven is ook te gebruiken voor bijvoorbeeld het bakken van koekjes enzovoorts.

Specificaties

  • Afmetingen van de Comfortcook 99204: 38 bij 38 bij 26 centimeter
  • Opmerking: er zijn ook andere types Comfortcook te bestellen. Bekijkt u de website van TREBS.
  • Gewicht 6 kilogram

De ingrediënten voor de pizzabodem

Het mooie aan pizza's is dat de basisingrediënten zeer eenvoudig zijn. Eigenlijk heeft u alleen bloem, olie, water en gist nodig. Deze componenten zijn overal te koop. Gist in droge vorm wordt in haast iedere supermarkt verkocht. U dient in het schap met de bakspullen te kijken. Indien u vier pizza's wilt bakken heeft u een pond bloem nodig (500 gram), indien gewenst een snufje zout, een kwart liter (25 centiliter) lauw water en vier eetlepels olie. Om de authentieke pizzasmaak te krijgen heeft olijfolie de voorkeur. Om het deeg te laten rijzen wordt er gist gebruikt. Dit kan in droge of verse vorm. TIP: Als u echt zeker wilt weten dat uw bodem goed wordt of als u weinig tijd heeft (het pizzadeeg moet rijzen) kunt u ook gewoon kant en klare pizzabodems kopen.

De ingrediënten voor de toppings

Indien u de pizzabodem wilt gaan beleggen heeft u een aantal opties. U kunt een kant en klare pizzasaus kopen, of er een zelf maken. Gebruik hiervoor dan tomaten in een of andere vorm en smaakmakers zoals knoflook, peper of zout. Maak er met behulp van de blender een gladde saus van. Nog eenvoudiger is de pizzabodem te besmeren met geconcentreerde tomatenpuree uit blik en wat olijfolie aan de randen tegen het uitdrogen. Daarna kunt u de pizza beleggen. Denkt u hierbij aan uien, olijven, salami of ander vlees, groenten of vis. Indien u de pizza in een gezelschap bakt kunt u ook eenieder zijn eigen minipizza laten componeren. U zet dan enkele bakjes met ingrediënten op tafel zodat iedereen zijn minipizza naar eigen smaak kan samenstellen. Eet smakelijk!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.trebs.nl

Reageer op het artikel "Samen pizza bakken, gewoon aan tafel!"

Infoteur: Blackbeauty
Laatste update: 26-12-2014
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Bereiding
Schrijf mee!