InfoNu.nl > Eten en Drinken > Bereiding > Slim en snel koken met een intelligente snelkookpan!

Slim en snel koken met een intelligente snelkookpan!

Slim en snel koken met een intelligente snelkookpan! Koken met een snelkookpan heeft een aantal voordelen. Het gaat snel en de voedingsstoffen van uw maaltijd blijven beter behouden. Denkt u niet dat deze bereidingswijze moeilijk is. Met de SEB NutriCook Snelkoker P42214 kunt een een keuze maken uit vier speciale programma's. Daarnaast geeft de pan een geluidssignaal af als u iets dient te doen.

Veiligheid

Voordat u de SEB NutriCook Snelkoker P42214 gebruikt dient u altijd eerst de bijgeleverde handleiding te lezen. Volgt u de aanwijzingen dan ook ten alle tijde op.Er wordt gewerkt met warmte en stoom. Dus vooral de wenken die het openen van de deksel betreffen dienen zorgvuldig door u opgevolgd te worden. Hete stoom kan namelijk ernstige verbranding veroorzaken. Dit artikel is geen vervanger voor de gebruiksaanwijzing, maar probeert op een informatieve manier een beknopt beeld van de functionaliteit van de SEB NutriCook Snelkoker P42214 te geven.

SEB NutriCook Snelkoker P42214

SEB voert een aantal huishoudelijke merken, waaronder ook Tefal.

Een andere manier van koken

Reeds enkele tientallen jaren wordt de snelkookpan gebruikt om op een snelle manier eten te koken. De SEB NutriCook Snelkoker P42214 heeft een tweetrapssysteem. Ten eerste wordt het voedsel onder hoge druk snel gekookt. Dit noemt men de zogenaamde drukfase. Vervolgens wordt het eten verder gegaard door gebruik te maken van stoom. Dit heet de stoomfase. Hierdoor wordt uw maaltijd meer regelmatig gaar. Doordat de bereidingstijd korter is behouden de voedingsmiddelen hun vitaminen en mineralen beter.

Kenmerken van de pan

U kunt een keuze maken uit vier verschillende programma's waardoor uw maaltijd op de beste manier bereid wordt. De pan is in het bezit van een timer die op het juiste moment aangeeft wanneer u de pan veilig kunt openen. Omdat de voedingswaren sneller bereid worden blijven de essentiële voedingscomponenten beter behouden. Daarbij moet u denken aan vitaminen, mineralen en Omega 3.

Technische specificaties van de pan

De pan is gemaakt van roestvrij staal (RVS). Met de SEB NutriCook Snelkoker P42214 kunt u in een enkele keer hoeveelheden bereiden die benodigd zijn voor een maaltijd voor zes tot acht personen. De pan is op meerdere manieren beveiligd zodat u op een verantwoorde en simpele manier uw maaltijd kunt bereiden. De pan heeft een inhoud van acht liter. U kunt met de intelligente timer en een viertal programma's de meest optimale combinatie selecteren om groenten, vis, zetmeelhoudende producten (denk aan aardappels) en vlees klaar te maken. Door middel van een geluidssignaal wordt aangegeven wanneer u het vuur dient te temperen of wanneer het voedsel gereed is. De SEB NutriCook Snelkoker P42214 is op alle warmtebronnen te gebruiken. Zelfs koken op inductie is mogelijk. De timer en deksel zijn echter niet geschikt voor reiniging in de vaatwasser.

Eenvoudig in gebruik

U heeft misschien de indruk dat koken met een snelkookpan ingewikkeld is. Niets is minder waar. Het is wel van belang dat u zich de moeite getroost de handleiding te lezen. Tijdens de voedselbereiding geeft de SEB NutriCook Snelkoker P42214 met een geluidssignaal aan wanneer u de warmtebron dient aan te passen of wanneer het mogelijk is de deksel van de pan op een veilige manier te verwijderen. Het voedsel bereiden gaat snel. Houd er rekening mee dat er een aantal minuten bijgeteld dienen te worden bij de bereidingstijd. Deze extra tijd is de tijd waarna u de deksel van de snelkookpan op een veilige manier kunt verwijderen.

Wat wordt er bij de snelkookpan geleverd?

  • Receptenboekje met ongeveer zestig recepten
  • Een stoommandje met afneembaar rooster
  • 2 jaar garantie
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.pannenstore.nl/product/202642/seb-nutricook-snelkoker-p42214.html?ref=2531&utm_source=beslist&utm_medium=pricecomparison

Reageer op het artikel "Slim en snel koken met een intelligente snelkookpan!"

Infoteur: Blackbeauty
Laatste update: 26-12-2014
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Bereiding
Schrijf mee!