InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Gezonde fruit smoothie

Gezonde fruit smoothie

Gezonde fruit smoothie Onterecht wordt vaak gezegd dat de smoothie bij uitstek een zomerdrankje is. Maar de smoothie wordt ook steeds vaker ingezet als dessert of zomaar als lekker en gezond tussendoortje. Als je het fruit op de traditionele manier eten beu bent, dan is de smoothie wellicht een oplossing. Enkele voorbeelden waarop uiteraard naar smaak gevarieerd kan worden.

De kersen smoothie

Ingrediënten

  • 75 gram kersen, zonder pit
  • 1,5 dl geitenmelk
  • 4 geweekte dadels
  • 2 eetlepels citroensap
  • 1 theelepel kaneel
  • citroenthee

Bereiding

Zet een kopje thee met citroen, laat het afkoelen en giet het vormpjes voor ijsklontjes. Week vervolgens de dadels in heet water en voeg daarna alle ingrediënten samen in de blender en mix totdat het een geheel wordt. Voeg enkele ijsklontjes citroenthee toe, mix nog een kort in de blender en strooi een snufje kaneel over de smoothie.

De perzik banaan smoothie

Ingrediënten

  • 3 perziken, zonder pit
  • 1 kopje magere sojamelk
  • 2 bananen
  • aardbeien (alleen als garnering)
  • aardbeienthee

Bereiding

Zet een kopje aardbeienthee, laat het afkoelen en giet het vormpjes voor ijsklontjes. Voeg vervolgens alle ingrediënten samen in de blender en mix totdat het een geheel wordt. Voeg er enkele ijsklontjes aardbeienthee aan toe en mix nog even door in de blender. Zet er als “kroontje” een verse aardbei op.

De sinaasappel, citroen & aardbei smoothie

Ingrediënten

  • sap van 4 sinaasappels
  • 1,5 kopje magere yoghurt
  • 0,5 yoghurt ijs
  • 3 eetlepels citroensap
  • 10 aardbeien
  • aardbeienthee
  • verse mint

Bereiding

Zet een kopje aardbeienthee en afgekoeld in ijsklontjesvormpjes gieten. Vervolgens alle ingrediënten samenvoegen tot het een massa wordt en daarna de ijsklontjes toevoegen. Nog even de ijsklontjes kleiner maken in de blender en als laatste een takje verse mint aan de rand van glas zetten.

De kiwi smoothie

Ingrediënten

  • 4 kiwi’s
  • 1 limoen
  • 0,5 citroen
  • groene thee
  • 1 banaan
  • 0,5 meloen
  • 1,5 kop magere yoghurt

Bereiding

Zet een kopje groene thee en doe er citroen bij, vervolgens afkoelen en in ijsblokjes op laten vriezen. Voeg vervolgens de ingrediënten samen en zorg dat het een massa wordt. Vervolgens enkele ijsklontjes erbij en klein maken met de blender. Als “toefje” afwisselend enkele stukjes lekker meloen en kiwi aan de rand van glas zetten.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Gezonde fruit smoothie"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 19-02-2012
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Zoetigheid
Schrijf mee!